Plotki branżowe głoszą, że już 28 października podczas konferencji Connect firma Facebook zmieni swoją nazwę. Sama platforma nie zniknie co prawda z rynku, jednak rebranding ma być jednym z kluczowych elementów transformacji na drodze do wdrożenia idei metawersum promowanej przez Marka Zuckerberga. Nowa spółka-matka ma sprawować władzę nad wszystkimi produktami, które obecnie znajdują się w portfolio Facebooka w tym m.in. portalami społecznościowymi Facebook i Instagram, komunikatorami Messenger i WhatsApp czy platformą VR Oculus. Przedstawiciele korporacji odmówili skomentowania tych plotek, jednak zapowiadany rebranding nie byłbym niczym niezwykłym na rynku IT. Już wcześniej podobną drogę obrali w 2015 roku włodarze Google, którzy powołali do życia spółkę-matkę Alphabet zarządzającą wszystkimi podmiotami pierwotnej korporacji. Dzięki temu nowa firma mogła zerwać z łatką wyszukiwarkowego giganta i lepiej wypozycjonować się na rynku nowych technologii z produktami niepowiązanymi bezpośrednio z Google. Z kolei w 2016 roku Snapchat zamienił się w Snap Inc., aby w ramach nowej marki wypuścić okulary Spectacles, zaś samego Snapchata potraktować jako jeden z wielu produktów w swoim portfolio. Według informatorów branżowych nowa nazwa jest trzymana w sekrecie i zna ją niezwykle wąskie grono najbardziej zaufanych współpracowników Zuckerberga. Serwis The Verge sugeruje jednak, że może być powiązana z nazwą prototypowego zestawu VR, Horizon. Nie można wykluczyć, że to pod tą marką włodarze Facebooka spróbują zrewolucjonizować współczesną sieć i wprowadzić nas do metawersum: wysoce immersyjnego medium łączącego w sobie zdobycze technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj