Badania zostały przeprowadzone przez grupy Creative Artists Agency oraz Shift7. Pod uwagę wzięto filmy od 2014 roku do 2017, których budżet wahał się od 10 mln do ponad 100 mln dolarów. O "filmie kobiecym" decydowała m.in. kolejność nazwisk w napisach końcowych oraz w informacjach prasowych. Niezależnie od budżetu, górowała zawsze produkcja z kobiecymi bohaterkami. Badania wykazały, że najbardziej kasowe filmy w tym okresie przeszły tzw. test Bechdel. Oznacza to, że pojawiły się w nich co najmniej dwie kobiece bohaterki, a także doszło pomiędzy nimi do dialogu, który nie traktował o mężczyźnie.
źródło: Comicbook
Wyniki badań skomentowała Amy Pascal, była przewodnicząca Sony Pictures. Uważa, że to mocny dowód na to, że widzowie chcą widzieć kino, które reprezentuje wszystkich.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj