W sklepach mobilnych znajdziemy kilka milionów aplikacji, ale tylko część z nich jest warta naszej uwagi. Znalezienie ich nie jest łatwe, zwłaszcza że za te najlepsze trzeba zapłacić, często nawet kilkadziesiąt złotych. Mobilna wersja Borderlands 2 kosztuje 75 zł, a Final Fantasy IX aż 100 zł, czyli o 30 zł więcej niż na Steamie. Istnieją oczywiście tytuły darmowe, jednak wiele z nich wykorzystuje agresywny model mikrotransakcji, który zniechęca do zabawy. Google prawdopodobnie ma pomysł, jak zwiększyć zainteresowanie tytułami mobilnymi. Firma chce wykorzystać model subskrypcyjny znany m.in. z Netfliksa czy GeForce Now. Pod koniec czerwca jeden z użytkowników forum XDA, Kieron Quinn, odkrył w kodzie Play Store funkcję Play Pass. Aktywowanie jej nie wpłynęło na wygląd aplikacji, ale z analizy kodu można było wywnioskować, że funkcja odwołuje się do jakiejś usługi subskrypcyjnej. Temat przycichł, słuch o Play Pass zaginie. Ale pojawiły się kolejne przecieki, które pozwalają przypuszczać, że Google pracuje nad "Netfliksem dla aplikacji". W Sklepie Play można znaleźć aplikację z ankietami Google Opinion Rewards. To klasyczny panel badania opinii: użytkownicy otrzymują w nim formularze i w zamian za ich wypełnienie są nagradzani kuponami do wykorzystania w cyfrowym sklepie Google. I to na tej platformie pojawiła się ankieta, która świadczy o tym, że korporacja na poważnie myśli nad wprowadzeniem modelu subskrypcyjnego do Sklepu Play. Jeden ze znajomych Kierona przesłał mu zrzut z aplikacji, w której pojawia się następujące pytanie:
Wyobraź sobie, że twój sklep z aplikacjami wprowadza subskrypcję, w ramach której oferuje płatne aplikacje i programy w zamian za wnoszenie miesięcznej opłaty. Jak dobrze słowo "Pass" opisuje tę usługę?
Wszystko wskazuje na to, że Kieron trafił na funkcję, która możne na dobre zmienić oblicze smartfonów. Jeśli Google zdecyduje się na wprowadzenie modelu subskrypcyjnego na urządzenia z Androidem, możemy spodziewać się sporego boomu na rynku aplikacji mobilnych. O ile oczywiście cena subskrypcji będzie adekwatna do oferowanych treści. Ile według was powinien kosztować dostęp do Play Pass, aby usługa odniosła sukces na naszym rynku?
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj