Przedstawiciele Valve dopięli swego. Wszystko wskazuje na to, że premiera Half-Life: Alyx napędziła rynek wirtualnej rzeczywistości – w kwietniu Steam zanotował ogromny skok użytkowników gogli VR.
Kiedy okazało się, że w
Half-Life: Alyx zagramy wyłącznie za pośrednictwem gogli VR, część miłośników serii wyraziła sceptycyzm wobec tej kontrowersyjnej decyzji Valve. Podejrzewano, że drastyczne ograniczenie grona potencjalnych odbiorców zaszkodzi nowemu tytułowi z uniwersum Half-Life'a. Ale gra nie tylko spotkała się z doskonałym przyjęciem, mogła także przyczynić się do gwałtownego wzrostu zainteresowania wirtualną rzeczywistością.
Do takich wniosków doszli redaktorzy serwisu
Road to VR po przeanalizowaniu danych statystycznych regularnie publikowanych przez Valve. Wynika z niż, że w kwietniu liczba użytkowników gogli VR wzrosła o blisko 950 tysięcy w porównaniu z marcowymi danymi. Firma nie precyzuje, ilu z nich to nowi posiadacze gogli, a ilu powróciło do wirtualnej rzeczywistości po dłuższym czasie nieobecności. Jednak tak zauważalny skok użytkowników VR nie może być przypadkowy. W poprawie statystyk z pewnością znaczącą odegrał debiut
Half-Life: Alyx pod koniec marca.
Wspomniane dane zrobią na nas jeszcze większe wrażenie, jeśli uświadomimy sobie, że w kwietniu łączna liczba posiadaczy gogli VR na Steamie wyniosła 2,7 miliona. Jeszcze nigdy w historii platformy Valve odsetek użytkowników wirtualnej rzeczywistości nie podskoczył tak gwałtownie w ciągu jednego miesiąca. Za kilka miesięcy przekonamy się, czy to tylko czasowy wzrost, czy może efekt
Alyxa utrzyma się na dłużej i VR zacznie powoli przebijać się do mainstreamu.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h