Half-Life: Alyx - po premierze gry zauważalnie wzrosła liczba użytkowników gogli VR
Przedstawiciele Valve dopięli swego. Wszystko wskazuje na to, że premiera Half-Life: Alyx napędziła rynek wirtualnej rzeczywistości – w kwietniu Steam zanotował ogromny skok użytkowników gogli VR.
Przedstawiciele Valve dopięli swego. Wszystko wskazuje na to, że premiera Half-Life: Alyx napędziła rynek wirtualnej rzeczywistości – w kwietniu Steam zanotował ogromny skok użytkowników gogli VR.

Kiedy okazało się, że w Half-Life: Alyx zagramy wyłącznie za pośrednictwem gogli VR, część miłośników serii wyraziła sceptycyzm wobec tej kontrowersyjnej decyzji Valve. Podejrzewano, że drastyczne ograniczenie grona potencjalnych odbiorców zaszkodzi nowemu tytułowi z uniwersum Half-Life'a. Ale gra nie tylko spotkała się z doskonałym przyjęciem, mogła także przyczynić się do gwałtownego wzrostu zainteresowania wirtualną rzeczywistością.
Do takich wniosków doszli redaktorzy serwisu Road to VR po przeanalizowaniu danych statystycznych regularnie publikowanych przez Valve. Wynika z niż, że w kwietniu liczba użytkowników gogli VR wzrosła o blisko 950 tysięcy w porównaniu z marcowymi danymi. Firma nie precyzuje, ilu z nich to nowi posiadacze gogli, a ilu powróciło do wirtualnej rzeczywistości po dłuższym czasie nieobecności. Jednak tak zauważalny skok użytkowników VR nie może być przypadkowy. W poprawie statystyk z pewnością znaczącą odegrał debiut Half-Life: Alyx pod koniec marca.
Wspomniane dane zrobią na nas jeszcze większe wrażenie, jeśli uświadomimy sobie, że w kwietniu łączna liczba posiadaczy gogli VR na Steamie wyniosła 2,7 miliona. Jeszcze nigdy w historii platformy Valve odsetek użytkowników wirtualnej rzeczywistości nie podskoczył tak gwałtownie w ciągu jednego miesiąca. Za kilka miesięcy przekonamy się, czy to tylko czasowy wzrost, czy może efekt Alyxa utrzyma się na dłużej i VR zacznie powoli przebijać się do mainstreamu.
Źródło: Road to VR



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

