Badania zostały przeprowadzone online w 26 państwach obu Ameryk, Europy i Azji. Płynie z niego zasadnicza konkluzja: rola platform społecznościowych jako źródła informacji systematycznie wzrasta w przeważającej większości krajów. W Polsce, w porównaniu z zeszłym rokiem, już 13% wszystkich respondentów deklaruje, że wiadomości czerpie przede wszystkim z Facebooka, Twittera czy YouTube'a. O ile do tradycyjnych źródeł informacji (telewizja, radio, prasa) nadal przywiązana jest większość badanych mających powyżej 45 lat, o tyle w grupie wiekowej 18-24 lata na platformy społecznościowe jako podstawowy wybór w poszukiwaniu wiadomości wskazało po raz pierwszy w historii więcej internautów, aniżeli w odniesieniu do mediów innego typu. W obrębie samych źródeł informacji online przeważa Facebook (poszukuje tu danych 44% respondentów), YouTube (19%), Twitter (10%), WhatsApp (8 %) oraz Google+ (5%). Czytaj także: Jak Brexit wpłynie na Grę o tron? Telewizja, jako najważniejszy dostawca informacji, broni swojej pozycji w Niemczech, Francji i Włoszech, radio z kolei w Irlandii. W większości pozostałych krajów wiadomości poszukiwane są przeważnie w Internecie. I tak w Grecji tę formę wskazuje aż 96% respondentów, w Polsce zaś 82%. W grupie wiekowej 18-24 lata telewizja (58% odpowiedzi badanych) przegrywa nie tylko z ogólnie postrzeganą siecią, ale również ze samymi platformami społecznościowymi (68 %).
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj