iplex.pl – wirtualna wypożyczalnia VoD z blisko tysiącem materiałów filmowych – jako pierwszy tego typu serwis w Polsce, udostępnia swoje materiały filmowe zupełnie za darmo. Użytkownicy iplex.pl mogą więc oglądać filmy w bardzo dobrej jakości, legalnie i bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Serwis finansowany jest przychodami z reklam. W iplex.pl można zobaczyć zarówno filmy komercyjne, jak i ambitne kino światowe. Ofertę uzupełniają materiały podróżnicze, przyrodnicze, historyczne, a także bajki i kabarety. W kolejnych tygodniach pojawią się również seriale i koncerty.
Iplex.pl jako pierwszy serwis VoD w Polsce stworzył internautom szansę bezpłatnego korzystania z zasobów całej swojej oferty. Co więcej – aby korzystać z jego usług nie trzeba się już logować. Wystarczy wejść na stronę i wybrać dowolną pozycję z blisko tysiąca oferowanych materiałów. Aby skorzystać z usług iplex.pl nie trzeba posiadać dodatkowego oprogramowania. Oglądane pozycje nie buforują się, a niektóre (np. „Gomorra” czy „Mądrość i seks”) prezentowane są w jakości HD. Filmy nie będą przerywane reklamami.
Znacznie poszerzono ofertę dostępnych dla użytkowników materiałów. Zwiększono liczbę oferowanych filmów, uzupełniając je o dobrze odbierane wśród amatorów kina pozycje, jak: „Wojna polsko – ruska”, „Mała Moskwa” czy „Underworld 2 – Ewolucja”.
Zmieniono także design strony. Dotychczasowe czarne tło z elementami amarantu zastąpiła biel z szaro-niebieskimi akcentami. Udoskonalono funkcjonalność dodając zakładki z podziałem na różnorodne sekcje tematyczne oraz na najpopularniejsze pozycje w danym miesiącu czy weekendzie.
Autorzy serwisu nie zapomnieli też o charakterze społecznościowym. Pod każdym z filmów znajduje się lista stron, za pomocą których internauta może polecić go znajomym. Każdy z oglądających może dopisać komentarz lub recenzję, a nawet zamieścić film na swojej stronie.
Podobnie jak dotychczas, iplex.pl zapewni swoim użytkownikom możliwość uczestniczenia w wydarzeniach specjalnych, jakim są filmowe imprezy. Najbliższa z planowanych to Festiwal Planete Doc Review, który na ekranach iplex.pl pojawi się już po raz trzeci. Tegoroczna edycja, tak jak poprzednia, odbywać się będzie nieodpłatnie.
„Zaoferowanie użytkownikom iplex.pl bezpłatnych treści audiowizualnych stanowi pogodzenie interesów obu stron – reklamodawcy zyskują uważnego odbiorcę swoich spotów, a sami użytkownicy mają dobre skojarzenia z oglądaną reklamą, gdyż dzięki niej otrzymują rzeczywistą wartość – mówi Arkadiusz Świerczewski, współtwórca portalu. Co więcej, nasi widzowie to grupa ludzi, która nie chce już oglądać telewizji z jej sztywną ramówką i natarczywymi reklamami. Iplex.pl to przykład, że można inaczej.”
Projekcje dla internautów są sponsorowane przez reklamodawców poszukujących możliwości emisji interaktywncyh reklam video o stuprocentowej oglądalności i mierzalności. Pozytywnie na temat takiej formy promocji wypowiadają się też przedstawiciele branży reklamowej. „Taka metoda prezentowania materiałów w sieci stanowi przeniesienie elementów telewizji do Internetu, a co za tym idzie, przekierowanie do niego reklamy telewizyjnej. To przejaw trendu, w którym wszelkie kanały komunikacji (prasa, radio) zostają wchłonięte przez sieć.“ – mówi Paweł Modzelewski, Senior Interactive Planner w domu mediowym Starcom.
Iplex.pl koncentrować się będzie nie tylko na poszerzaniu oferty, ale też na zdobywaniu jak najlepszych jakościowo materiałów. Płynny odbiór filmów na iplex.pl w jakości PAL jest dostępny na łączach już od 256 kbit/s a usługa działa na wszystkich przeglądarkach w systemach operacyjnych Windows i MacOSX. Serwis nie wymaga instalowania żadnej aplikacji na komputerze użytkownika, a jakość transmisji automatycznie dostosuje się do prędkości jego łącza.
Zaoferowanie użytkownikom bezpłatnych pokazów jest jeszcze jednym przykładem na to, że iplex.pl doskonale potrafi wyczuć – a także zaspokoić – potrzeby swoich klientów, tworząc usługę bezpośrednio konkurującą z telewizją. Na jej rozwój ma wpływ nie tylko rosnący udział rynku VoD – do grona inwestorów iplex.pl dołączył ostatnio fundusz Warsaw Equity Holding, twórca komercyjnego sukcesu Gadu-Gadu.