Kim zbuduje zespół skupiony na nowych doświadczeniach chmurowych, tym, co ułatwi realizację naszej misji upowszechnienia xboskowych gier i połączenia w nich 3 miliardów graczy – oświadczył szef Xbox Game Studios Publishing, Peter Wyse, na łamach serwisu Polygon.
Roli Kim nie należy jednak utożsamiać z osobą odpowiedzialną za dobieranie nowych gier, które trafią na platformę xCloud. Biorąc pod uwagę jej dotychczasowe doświadczenie ze Stadią oraz słowa Wyse’a, można przypuszczać, że będzie współodpowiedzialna za wykreowanie gier nowego formatu, które od podstaw będą projektowane z myślą o wykorzystaniu potencjału chmury obliczeniowej.
Trzeba bowiem pamiętać, że produkcje dystrybuowane przez takie platformy jak GeForce NOW, Stadia czy xCloud są tak naprawdę cloud gamingowymi portami pecetowych i konsolowych tytułów. Pierwotnie stworzono je po to, aby odpalić na fizycznych sprzętach. Microsoft chciałby natomiast projektować natywne chmurowe gry, o czym Wyse wprost wspomniał w trakcie wywiadu.
A czym tak właściwie będą te natywne, chmurowe produkcje? Na to pytanie szef Xbox Game Studios Publishing nie był w stanie udzielić wiążącej odpowiedzi. Projekt ten jest bowiem we wczesnej fazie wdrożeniowej i zespół Microsoftu nie wie, czego dokładnie może się po nich spodziewać. Niemniej jednak pokłada ogromne nadzieje w chmurze i zatrudnienie Swift z pewnością pomoże dogłębnie zbadać potencjał tytułów projektowanych dla xClouda.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj