Oczywiście porównywanie aktywności nowego serialu w mediach społecznościowych do jego przyszłej oglądalności w amerykańskiej telewizji jest nierealne i bezsensowne. Warto jednak zauważyć, że sporo premier jest ostatnio bardzo aktywnych na Facebooku i Twitterze.
Opierając się na danych z 29 sierpnia 2012 roku, sześć seriali, których premiera odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy - trzy dramaty i trzy komedie - znajduje się w TOP 10 najbardziej popularnych na Facebooku i Twitterze. Są to: "Revolution", "Go On", "Nashville", "The Mindy Project", "666 Park Avenue" i "The New Normal".
Kilka z nich - tak jak "The New Normal", "Mindy Project" i "Go On" już mają za sobą wczesne premiery (w TV, a także na platformach multimedialnych). Z kolei "Revolution" jest bardzo mocno promowany przez stację NBC, w ciągu całych wakacji. Zaskoczeniem jest wysokie zainteresowanie w internecie "Nashville" i "666 Park Avenue", których pilotowe odcinki nie były nigdzie publikowane.
Poniżej znajdziecie listę 15 debiutanckich seriali według popularności na Facebooku (poza "Revolution" - dane z 29 sierpnia):
1. "Revolution" (NBC) - 100 tys.
2. "Go On" (NBC) - 88 tys.
3. "Nashville" (ABC) - 67 tys.
4. "Vegas" (CBS) - 60 tys.
5. "666 Park Ave" (ABC) - 56 tys.
6. "The New Normal" (NBC) - 40 tys.
7. "Animal Practice" (NBC) - 34 tys.
8. "Guys With Kids" (NBC) - 34 tys.
9. "Beauty and the Beast" (CW) - 33 tys.
10. "The Mindy Project" (FOX) - 32 tys.
11. "Arrow" (CW) - 31 tys.
12. "The Mob Doctor" (FOX) - 31 tys.
13. "Chicago Fire" (NBC) - 29 tys.
14. "Ben and Kate" (FOX) - 28 tys.
15. "Elementary" (CBS) - 25. tys.