Jameson po raz kolejny rzuca ekscytujące wyzwanie wszystkim tym, którzy kochają kino i tworzą własne filmy. Po rozstrzygniętym w kwietniu br. konkursie Jameson First Shot przyszedł czas na następne reżyserskie zadanie. Wystarczy nakręcić 60-sekundowy remake znanego światowego hitu filmowego, aby wygrać zaproszenie na Jameson Empire Awards!
Jameson, irlandzka marka whiskey, od wielu lat związana jest z kinem, między innymi jako partner festiwali filmowych w Dublinie, Londynie czy Nowym Jorku. Marka mocno wspiera również młodych reżyserów, otwierając przed nimi możliwość pracy z aktorami oraz producentami światowego formatu.
Remake znanego filmu w 60 sekund?
Początek roku to gorący okres dla kina – Złote Globy, Oscary, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie. Na tle tych inspirujących wydarzeń rozgrywa się konkurs
Jameson Done in 60 Seconds. Czas odgrywa w nim najistotniejszą rolę. Na uchwycenie kultowych scen w oryginalny sposób twórcy mają nie więcej niż 60 sekund. To niewiele, ale jak pokazują poprzednie edycje, wystarczająco, aby ukazać ciekawe spojrzenie na kult sceny filmowe. W 2013 roku zwycięzcami zostali Stephen Power i Conal O'Meara, którzy zrealizowali sceny z „Jerry’ego Maguire’a”. Równie nietuzinkowe okazały się adaptacje „Martwe zło”, „Blade Runner”, „Operacja Argo” czy „Robocop”.
Udział w konkursie może wziąć każdy posiadacz smartfona. Wystarczy kreatywny pomysł, ciekawe ujęcie oraz czas na ich realizację. Filmiki wgrywane na konkursową platformę za pośrednictwem specjalnej aplikacji podglądać można na bieżąco za pośrednictwem strony:
https://www.jamesonempirediss.com/videos W tym roku chętni do wzięcia udziału w konkursie mają czas do północy 31 stycznia.
Done in 60 Seconds od kuchni
Konkurs składa się z dwóch etapów – etapu krajowego oraz międzynarodowego.
W poszczególnych częściach świata najlepsze filmy wybierane będą przez lokalne jury. W Polsce najbardziej interesujące realizacje wytypują: Roman Gutek, założyciel Stowarzyszenia Nowe Horyzonty - organizatora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty oraz American Film Festival, Dorota Kędzierzawska i Arthur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła oraz Dominik Sobolewski, Maciek Stasierski i Tomasz Samołyk z filmowego bloga Are You Watching Closely. Docenione przez nich filmy wysłane zostaną do Londynu i włączone do międzynarodowego grona pretendujących do nagrody głównej
Done in 60 Seconds. Werdykt polskiego jury poznamy w lutym 2015 roku. Półfinał i finał konkursu odbędą się w marcu 2015 roku w Londynie. „Konkursy takie, jak
Done in Sixty Seconds organizowany przez Jameson Irish Whiskey, to inicjatywa, która pozwala rozwinąć skrzydła młodym, kreatywnym ludziom, dla których kino jest pasją. Projekt ten daje niepowtarzalną możliwość zaprezentowania swojej wersji kultowej sceny z ulubionego filmu przed międzynarodowym jury oraz globalną publicznością” – komentuje Anna Flanagan, ambasador marki Jameson Irish Whiskey w Polsce.
Finaliści z wszystkich krajów w marcu 2015 r. wezmą udział w głównej gali rozdania nagród
Jameson Empire Awards 2015. Podczas tej ceremonii ogłoszony zostanie ostateczny zwycięzca, któremu wręczona zostanie nagroda główna
Jameson Empire Awards. Done in 60 Seconds.
Patronat nad konkursem objęła Warszawska Szkoła Filmowa.
Więcej informacji znajduje się na stronie:
https://www.jamesonempirediss.com/
Źródło i źródło zdjęcia głównego: informacja prasowa
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h