W trakcie targów technologicznych CES 2021 firma LG zaprezentowała odświeżoną wersję swojego systemu operacyjnego dla inteligentnych telewizorów, webOS. Szósta generacja tej platformy upodobnił się do klasycznych aplikacji i porzucił charakterystyczne paskowe menu na rzecz pełnoekranowego interfejsu zapełnionego kafelkami. Jak się jednak okazało, nie była to największa rewolucja związana z tym oprogramowaniem, jaką przyjdzie nam zaobserwować w tym roku. LG chce wyjść do szerokiego grona odbiorców i licencjonować webOS swoim partnerom biznesowym.
Zapraszając innych producentów do dołączenia do ekosystemu webOS wyznaczamy nową świeżkę, która pozwoli wielu posiadaczom nowych telewizorów skorzystać z doskonałego interfejsu oraz funkcji dostępnych na telewizorach LG – poinformował prezydent LG Home Entertainment Park Hyoung-się.
Jako pierwsi po licencję na webOS sięgną producenci telewizorów RCA, Ayonz oraz Konka. Nowe urządzenia tych firm będą mogły w pełni wykorzystać potencjał oprogramowania LG. Klienci otrzymają dostęp do systemu obsługi głosowej, zintegrowanych algorytmów sztucznej inteligencji oraz szeregu najpopularniejszych aplikacji filmowych, wśród których nie zabraknie Amazon Prime Video, Netflixa czy YouTube’a. Telewizory mają być również kompatybilne charakterystycznym pilotem Magic Remote. Warto jednak zauważyć, że partnerzy biznesowi otrzymają dostęp do oprogramowania w wersji webOS 5.0, a nie najnowszej, odświeżonej edycji. Przemodelowany system webOS 6.0 trafi wyłącznie do odbiorników LG.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj