Po zwijanych telewizorach i tych przyklejanych na ścianę przyszedł czas na kolejną futurystyczną innowację od LG. Firma rozpoczyna sprzedaż przezroczystych telewizorów OLED.
Klasyczne, nieprzezierne telewizory to relikt XX wieku. Tak prawdopodobnie stwierdzili inżynierowie LG odpowiedzialni za opracowanie nowego urządzenia z linii LG Digital Signage – przezroczystego telewizora T-OLED. Sprzęt wygląda jak tafla lekko przydymionego szkła o przekątnej 55”, która może wyświetlać materiały w rozdzielczości FullHD i w OLED-owej jakości obrazu.
Tym, co wyróżnia to rozwiązanie na tle konkurencyjnych technologii, jest niemal niewidoczna ramka – cały system sterujący matrycą umieszczono w zewnętrznej skrzynce, która może być ustawiona w odległości do 1,6 metra od wyświetlacza. Panele można także łączyć ze sobą, aby uzyskać większą powierzchnię roboczą i wypełnić przezroczystymi wyświetlaczami np. witrynę sklepową. Urządzenie przywodzi na myśl cyberpunkowe technologie, które dotychczas mogliśmy oglądać wyłącznie w filmach SF. Co więcej, na wyświetlaczu można zamontować także panel dotykowy, który sprawi, że korzystanie z tego telewizora będzie przypominało obsługę komputera rodem z
Raportu mniejszości.
Nowy telewizor nie jest oczywiście produktem skrojonym z myślą o klientach indywidualnych. To sprzęt o stricte biznesowym charakterze, który może sprawdzić się m.in. w muzeach, obiektach użyteczności publicznej czy nowoczesnych sklepach, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i nadać swojej ekspozycji nieco ekstrawaganckiego charakteru.
Choć matryca T-OLED nie oferuje pełnej przezierności, na tle podobnych matryc LCD wypada o wiele lepiej, gdyż tamte osiągają przezroczystość rzędu 10%. Dzięki temu można stworzyć bezokularową instalację rzeczywistości rozszerzonej. Telewizor pozwoli wprowadzić na fizyczną wystawę elementy cyfrowe np. poprzez wyświetlenie opisów produktów, które wydają się unosić w powietrzu. Za takie cudo trzeba oczywiście zapłacić okrągłą sumkę. W tym przypadku 111 tysięcy złotych. I choć mogłoby się wydawać, że to dość wysoka cena jak na telewizor o przekątnej 55”, to według zapewnień LG zainteresowanie tym sprzętem jest tak duże, że firma nie wyrabia się z bieżącą produkcją.
A to może oznaczać, że za kilka lat interaktywne witryny sklepowe rodem z filmów SF trafią do powszechnego użytku, również w Polsce.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h