Mark Zuckerberg zarysował odważną wizję świata przyszłości, w którym technologia VR pozwoli nam spotykać się, uczyć czy prowadzić rozmowy biznesowe w alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości o wysokim wskaźniku immersyjności zwanej metawersum. I choć na razie metawersa funkcjonują wyłącznie w ramach projektów koncepcyjnych, przyciągają już uwagę części korporacji zainteresowanych przeniesieniem swojej działalności do świata wirtualnego. Pełnomocnik ds. znaków towarowych Josh Gernben natrafił na ślad 10 wniosków patentowych, które sugerują, że tą tematyką zainteresował się m.in. amerykański oddział sieci McDonald's: Korporacja zarejestrowała znaki towarowe oraz rozwiązania powiązane z wirtualnymi restauracjami sprzedającymi zarówno cyfrowe, jak i fizyczne dobra. Jeśli firma zdecyduje się urzeczywistnić te patenty, w bliżej nieokreślonej przyszłości możemy doczekać się debiutu pierwszych placówek, które odwiedzimy za pośrednictwem technologii VR. I nie będą to wyłącznie przestrzenie pokazowe, których celem będzie reklamowanie sieci w internecie, a w pełni funkcjonalne obiekty komercyjne, w których zamówimy jedzenie z dowozem do domu. Do tej VR-owe odsłony Uber Eats warto oczywiście podejść ze stosowną rezerwą. Opatentowanie pewnych rozwiązań oraz zastrzeżenie znaków towarowych nie jest jeszcze tożsame z wdrożeniem opisanych tu pomysłów w życie. Choć biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia, debiut McDonald'sa w metawersum wydaje się tylko kwestią czasu. Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj