Raport finansowy za czwarty kwartał 2021 roku nie pozostawia złudzeń – Facebook wszedł w dojrzałą fazę rozwoju i nie ma już takiej siły przebicia, jak przed laty. Dane opublikowane przez firmę Meta wskazują, że platforma społecznościowa Zuckerberga przeszła w fazę stabilizacji. W ostatnim kwartale aktywnie korzystało z niej ok. 1,929 miliona użytkowników dziennie, a w poprzednim okresie rozliczeniowym – 1,93 miliona. Ten wydawałoby się kosmetyczny spadek liczby aktywnych klientów odcisnął ogromne piętno na rynkowej kondycji firmy. Po ogłoszeniu raportu kwartalnego wartość akcji społecznościowego giganta zmalała o ok. 24%. Na tym gwałtownym spadku wyceny akcjonariusze Meta stracili łącznie ok. 230 miliardów dolarów. Jak zauważyła redakcja serwisu TechSpot, za taki stan rzeczy może odpowiadać starzenie się użytkowników zuckerbergowej platformy. U swoich początków Facebook przyciągał odbiorców ze wszystkich grup wiekowych, a dziś postrzegany jest jako serwis dla starszych użytkowników. Nowi członkowie dołączają do platformy najczęściej w wieku 24-25 lat. Nawet szumna zapowiedź stworzenia wirtualnego metawersum nie przekonała młodych do zainteresowania się Facebookiem. Rolę wabika na najmłodszych odbiorców przyjął TikTok, który znacznie lepiej odpowiada na ich potrzeby. Jednak mimo gargantuicznych spadków giełdowych, Meta nie ma powodów, aby zwijać się z rynku. Stagnacja w rozwoju kluczowej platformy nie odbiła się na jej wynikach finansowych wypracowanych w ostatnich miesiącach. Straty giełdowe prędzej czy później prawdopodobnie uda się odrobić, a 33,76 miliarda dolarów przychodu z czwartego kwartału już trafiło na firmowe konto.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj