Nikogo nie powinno dziwić, że Netflix jest uważany za modelowy przykład sprawnie funkcjonującego serwisu SVoD. Według raportu 2018 Global Television Demand Report opublikowanego przez Parrot Analytics serwis ten ma w swoich rękach 71% światowego rynku usług streamingowych. Netflix wypuszcza także najwięcej produkcji własnych w tej branży: w 2018 roku spośród 319 filmów i seriali zrealizowanych na zlecenie platform SVoD aż 139 pochodziło od tego dostawcy treści. Co więcej, spośród 19,5 miliarda dolarów wydanych na produkcje Amazona, Hulu oraz Netflixa aż dwie trzecie środków przekazano na rzecz tej ostatniej firmy. Według Parrot Analytics w ubiegłym roku szczególnie dobrze radziły sobie seriale La casa de papel oraz Chilling Adventures of Sabrina. Były to dwie najchętniej oglądane produkcje na 3 spośród 10 badanych rynków. Sporym zainteresowaniem cieszyły się także seriale Star Trek: Discovery oraz Stranger Things. Nie oznacza to jednak, że dominacja Netfliksa na taką skalę będzie trwała wiecznie. Po piętach depczą mu bowiem tacy konkurenci jak Apple, Disney, NBCUniversal czy WarnerMedia, którzy coraz lepiej radzą sobie w rywalizacji ze streamingowym potentatem, albo wkrótce odpalą swoje serwisy. Dobrym przykładem jest tu serial Titans od DC Universe, druga najchętniej oglądana produkcja 2018 roku po Chilling Adventures of Sabrina. To dzięki niej platformie, na której jest dystrybuowana, udało się zagospodarować 7% rynku w niespełna pół roku od premiery. Kolejne lata mogą przynieść dalsze przetasowania w rankingu, zwłaszcza kiedy poznamy pełną ofertę od Apple oraz Disneya. To te dwa serwisy mogą najbardziej pokrzyżować szyki włodarzom Netfliksa.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj