Dom z papieru był promowany przez Netflixa na Rynku Głównym w Krakowie. Okazuje się, że doszło do zabawnej sytuacji.
Netflix aktywnie promował serial
Dom z papieru na terenie Polski. Jedną z akcji promocyjnych było umieszczenie wielkiej rzeźby maski Salvadora Dalego, której używają bohaterowie tej produkcji. Towarzyszy jej napis: kradzież to sztuka. Umieszczono ją obok rzeźby "Eros bendato" na Rynku Głównym w Krakowie.
Według Gazety Wyborczej Netflix zapłacił za reklamę 3. sezonu
Domu z papieru tylko
274 zł brutto. Ustalono, że rzeźba będzie tam umieszczona od 19 lipca (wówczas była premiera) do 5 sierpnia.
Jak donoszą Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy magistratu, Dariusz Nowak, wyjaśnił, że Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Krakowie wydał zgodę na tę instalację, bo ich zdaniem z dokumentów złożonych przez Netflixa miało wynikać, że to rzeźba, nie reklama. Dodał też, że planują kontrolę i jeśli okaże się, że to reklama, zostanie naliczona dodatkowa opłata.
Natomiast Netflix w swoim oświadczeniu przekonuje, że w dokumentacji przekazane zostały wszystkie informacje o celu, jakiemu instalacja ma służyć. Dodają jednak, że jeśli krakowscy urzędnicy zmienią kwalifikacje z rzeźby na reklamę, mają zamiar pokryć dodatkowe koszty.
Zobaczcie zdjęcia:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h