Mogłoby się wydawać, że kupno inteligentnego telewizora zagwarantuje, że już zawsze będziemy mieli dostęp do obszernej biblioteki filmowej od topowych platform streamingowych. Niestety, nawet najlepszy sprzęt kiedyś się zestarzeje i przestanie spełniać obecnie obowiązujące standardy. Taki los spotka wkrótce niektówe telewizorów od Samsunga i Vizio oraz przystawki telewizyjne Roku. Netflix poinformował, że został zmuszony do zawieszenia swojej aplikacji na wspomnianych urządzeniach w związku z ograniczeniami technologicznymi. Na szczęście w Polsce problem ten dotknie niewielką grupę użytkowników. Urządzenia od Vizio i Roku nie są w naszym kraju powszechnie dostępne, a tylko najstarsze telewizory Samsunga z początku bieżącej dekady przestaną obsługiwać Netflixa. Jak sprawdzić, czy problem dotyczy twojego odbiornika? To dość proste, wystarczy spojrzeć na model telewizora. Wsparcie Netflixa utracą urządzenia z 2010 oraz 2011 roku, w których w kodzie modelu po liczbie określającej przekątną matrycy występują litery C oraz D. Korporacja zawiesi działanie aplikacji 2 grudnia tego roku. Nie oznacza to jednak, że użytkownicy tych sprzętów zostaną całkowicie pozbawieni dostępu do platformy filmowej na telewizorze. Choć nie odpalą go bezpośrednio z poziomi aplikacji odbiornika, Netflix sugeruje, aby podpięli do niego prostą przystawkę telewizyjną, aby dalej korzystać z serwisu. I wbrew pozorom mogą wyjść na tym znacznie lepiej, niż gdyby Netflix dalej wspierał usługę na tych dziesięcioletnich sprzętach. Współczesne przystawki TV działają znacznie sprawniej niż systemy operacyjne telewizorów sprzed kilku lat. Inwestując kilkaset złotych mogą tchnąć w swoje odbiorniki nowe życie i sprawić, że te będą im dobrze służyć przez kolejne kilka długich lat. AKTUALIZACJA: Polski oddział Samsunga przesłał oficjalne stanowisko w sprawie wycofania wsparcia dla Netflixa. Problemy z aplikacją będą dotyczyć sprzętów sprzedawanych w 2010 i 2011 wyłącznie na rynku amerykańskim:
Samsung został niedawno poinformowany przez firmę Netflix, że od 1 grudnia 2019 r. aplikacja Netflix nie będzie wspierana na wybranych modelach telewizorów Smart TV z 2010 i 2011 roku, które sprzedawane były w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy tych produktów, otrzymają powiadomienie o zmianie,  gdy otworzą aplikację Netflix na swoim Smart TV. Nadal jest wiele innych urządzeń, wspieranych przez Netflix, które można połączyć z telewizorem Smart TV, aby korzystać z aplikacji. Lista obsługiwanych urządzeń dostępna jest na stronie netflix.com/compatibledevices -  przekazał Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung.
Na razie użytkownicy inteligentnych telewizorów z Polski mogą spać spokojnie, Netflix wciąż powinien u nas działać bez żadnych przeszkód.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj