Firma badawcza Nielsen postanowiła zbadać, w jaki sposób użytkownicy wyszukują treści w subskrypcyjnych serwisach filmowych. Wynika badań sugerują, że przeładowana biblioteka może działać na niekorzyść platformy.
Chociaż serwisy streamingowe szturmem zdobywają rynek, wciąż są świeżym medium, które dopiero walczy o szeroką publiczność. Analitycy Nielsena postanowili sprawdzić, jak użytkownicy platform SVoD wybierają interesujące ich treści i doszli do dość nieoczekiwanych wniosków. Z opracowania
Total Audience Report wynika, że tylko co trzeci użytkownik przegląda menu w poszukiwaniu filmów i seriali do obejrzenia. Co więcej, aż 21% respondentów przyznało, że jeśli nie mogą znaleźć nic interesującego na danej platformie, po prostu zaniechają dalszego szukania i rezygnują z oglądania.
To na wskroś inna postawa niż ta reprezentowana przez użytkowników tradycyjnych mediów. Aż 58% respondentów przyznało, że jeśli w trakcie przeglądania ramówki telewizyjnej nie natrafią na żaden ciekawy materiał, po prostu przełączają się na swój ulubiony kanał. Tym samym konsumują treści, które tak naprawdę do końca ich nie interesują.
W raporcie zasugerowano, że za taką sytuację może odpowiadać zbyt obszerne portfolio platform SVoD. Kiedy klienci muszą podjąć decyzję, co chcą obejrzeć, szeroki wybór produkcji po prostu ich przytłacza. Przyzwyczajenie do telewizji linearnej robi swoje – konsumując treści za pośrednictwem kablówki nasz wybór sprowadza się do przejrzenia kilkunastu, kilkudziesięciu interesujących nas kanałów. Wystarczy przeklikać przez nie, aby wiedzieć, co aktualnie można obejrzeć.
W przypadku platform pokroju Netflixa czy HBO GO to widz musi wiedzieć, na co dokładnie ma ochotę. Dynamiczny układ menu, nieustannie zmieniający się wygląd okładek filmowych oraz przetasowania na listach polecanych pozycji dezorientują odbiorców.
Badania przeprowadzono w pierwszym kwartale tego roku wśród amerykańskiego społeczeństwa. Wynika z nich, że w 70% domów korzysta się z serwisów SVoD, a w 72% znajdują się telewizory pozwalające strumieniować filmy z internetu. Dorosły Amerykanin spędza na wyborze treści do obejrzenia średnio 7,4 minuty, przy czym istnieje tu dość ciekawa zależność wiekowa. Osoby w przedziale 18-34 lat wybierają film średnio przez 9,4 minuty, dorośli w wieku 35-54 lat potrzebują ok. 8,4 minut, a najstarsi użytkownicy w wieku co najmniej 50 lat – około 5 minut.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h