Kiedy kilka miesięcy temu Nintendo pokazało zestawy kreatywne Labo, zawierające kartonowe dodatki do Switcha, wiele osób złapało się za głowę, nie wierząc w to, że firma pokusiła się na wypuszczenie takiego gadżetu. Kartonowe zabawki do konsoli? Przecież to się zaraz zniszczy! – komentowano. Ale siła Labo tkwi nie w samych szablonach, lecz w tym, do czego może posłużyć. Nintendo zorganizowało konkurs, w którym gracze mieli popisać się swoją kreatywnością, ozdabiając kartonowe szablony i wykorzystując Switcha w nietypowy sposób. Japończycy wyłonili trzech laureatów w trzech konkurencjach: najciekawsze zdobienia, najciekawsze wykorzystanie Toy-conów oraz najbardziej innowacyjne projekty. To tym ostatnim warto przyjrzeć się w szczególności. Oto najbardziej innowacyjne projekty wykorzstujące Nintendo Labo.

Solarny akordeon Cardboard

Zdecydowanie najciekawszym projektem jest akordeon napędzany energią słoneczną. Choć mogłoby się wydawać, że jest to niezwykle skomplikowany gadżet, w rzeczywistości bazuje na bardzo prostych mechanizmach. Prawy Toy-Con nieustannie analizuje światło, które wpada do obudowy poprzez niewielkie otwory i na tej podstawie ustala wysokość dźwięku. Lewy Toy-Con analizuje ruch miecha i przekłada go na głośność dźwięku, a sama konsola sprawdzi się do obniżenia lub podwyższenia oktawy. Jury doceniło ten projekt ze względu na innowacyjny sposób wykorzystania czujnika światła.

Don’t Break The Line!

Zasady tej gry są trywialne – przez ekran przebiega biała linia, a twoim zadaniem jest ustawienie przełącznika w tym miejscu, w którym skończy swój bieg, aby nie przerwać jej ciągłości. To zręcznościówka, w której najciekawsza jest nagroda za perfekcyjne ukończenie danego etapu. Jeśli gracz nie popełni błędu, na tackę wysypią się cukierki. Szkoda, że Steam nie nagradza nas w ten sposób za zdobywanie osiągnięć... Sędziom spodobało się kompleksowe podejście twórcy. Don’t Break The Line! może wydawać się mało innowacyjna, ale łączy w sobie kilka interesujących elementów – system rozpoznawania monet, gałkę „analogową” oraz maszynę do wydawania cukierków.

Labo Tea Time

A to jeden z najbardziej zaawansowanych projektów, gra zręcznościowa wykorzystująca kilka kartonowych czajników. Gracz wciela się w pracownika herbaciarni, który musi obsłużyć zniecierpliwionych klientów. Zadanie wydaje się proste – w każdym czajniku przyrządzasz inną herbatę poprzez odchylenie kartonowej pokrywki i serwujesz ją przechylając naczynie. Schody zaczynają się w momencie, w którym musisz obsłużyć kilku klientów jednocześnie, dbając o to, aby każdy z nich otrzymał swoje zamówienie na czas. Jury wyróżniło tę grę ze względu na świetny tryb wieloosobowy oraz jej spory potencjał sprzedażowy. W konkursie udział wzięło znacznie więcej uczestników, wszystkie prace można znaleźć na stronie Nintendo. Wśród niewyróżnionych prac warto wspomnieć m.in. o grze ruchowej z Toy-Con Robotem w roli głównej oraz miniaturowej strzelnicy wykorzystującej czujnik podczerwieni.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj