Nintendo wyłoniło laureatów konkursu kreatywności Labo
Dobiegł końca konkurs na najciekawsze gadżety wykonane przy wykorzystaniu zestawu Nintendo Labo dla Switcha. Japończycy zaprezentowali najciekawsze projekty.
Dobiegł końca konkurs na najciekawsze gadżety wykonane przy wykorzystaniu zestawu Nintendo Labo dla Switcha. Japończycy zaprezentowali najciekawsze projekty.
Kiedy kilka miesięcy temu Nintendo pokazało zestawy kreatywne Labo, zawierające kartonowe dodatki do Switcha, wiele osób złapało się za głowę, nie wierząc w to, że firma pokusiła się na wypuszczenie takiego gadżetu. Kartonowe zabawki do konsoli? Przecież to się zaraz zniszczy! – komentowano. Ale siła Labo tkwi nie w samych szablonach, lecz w tym, do czego może posłużyć. Nintendo zorganizowało konkurs, w którym gracze mieli popisać się swoją kreatywnością, ozdabiając kartonowe szablony i wykorzystując Switcha w nietypowy sposób.
Japończycy wyłonili trzech laureatów w trzech konkurencjach: najciekawsze zdobienia, najciekawsze wykorzystanie Toy-conów oraz najbardziej innowacyjne projekty. To tym ostatnim warto przyjrzeć się w szczególności. Oto najbardziej innowacyjne projekty wykorzstujące Nintendo Labo.
Solarny akordeon Cardboard
Zdecydowanie najciekawszym projektem jest akordeon napędzany energią słoneczną. Choć mogłoby się wydawać, że jest to niezwykle skomplikowany gadżet, w rzeczywistości bazuje na bardzo prostych mechanizmach. Prawy Toy-Con nieustannie analizuje światło, które wpada do obudowy poprzez niewielkie otwory i na tej podstawie ustala wysokość dźwięku. Lewy Toy-Con analizuje ruch miecha i przekłada go na głośność dźwięku, a sama konsola sprawdzi się do obniżenia lub podwyższenia oktawy. Jury doceniło ten projekt ze względu na innowacyjny sposób wykorzystania czujnika światła.
Don’t Break The Line!
Zasady tej gry są trywialne – przez ekran przebiega biała linia, a twoim zadaniem jest ustawienie przełącznika w tym miejscu, w którym skończy swój bieg, aby nie przerwać jej ciągłości. To zręcznościówka, w której najciekawsza jest nagroda za perfekcyjne ukończenie danego etapu. Jeśli gracz nie popełni błędu, na tackę wysypią się cukierki. Szkoda, że Steam nie nagradza nas w ten sposób za zdobywanie osiągnięć... Sędziom spodobało się kompleksowe podejście twórcy. Don’t Break The Line! może wydawać się mało innowacyjna, ale łączy w sobie kilka interesujących elementów – system rozpoznawania monet, gałkę „analogową” oraz maszynę do wydawania cukierków.
Labo Tea Time
A to jeden z najbardziej zaawansowanych projektów, gra zręcznościowa wykorzystująca kilka kartonowych czajników. Gracz wciela się w pracownika herbaciarni, który musi obsłużyć zniecierpliwionych klientów. Zadanie wydaje się proste – w każdym czajniku przyrządzasz inną herbatę poprzez odchylenie kartonowej pokrywki i serwujesz ją przechylając naczynie. Schody zaczynają się w momencie, w którym musisz obsłużyć kilku klientów jednocześnie, dbając o to, aby każdy z nich otrzymał swoje zamówienie na czas. Jury wyróżniło tę grę ze względu na świetny tryb wieloosobowy oraz jej spory potencjał sprzedażowy.
W konkursie udział wzięło znacznie więcej uczestników, wszystkie prace można znaleźć na stronie Nintendo. Wśród niewyróżnionych prac warto wspomnieć m.in. o grze ruchowej z Toy-Con Robotem w roli głównej oraz miniaturowej strzelnicy wykorzystującej czujnik podczerwieni.
Źródło: Źródło: Nintendo
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat