Doom miał prezentację podczas QuakeConu, która odbyła się dziś w nocy czasu polskiego. Mało prawdopodobne jest, aby materiał z wydarzenia przedostał się do sieci, bowiem id Software obiecało, że zobaczą go tylko te osoby, które przyjdą na expo. Co najwyżej możemy liczyć na wyciek nagrany za pomocą kamery w telefonie.
Dooma zaprezentowano poprzez demo z trybu dla jednego gracza, które rozgrywane było na żywo. Fragment kodu zapowiedział Marty Stratton, producent wykonawczy gry, który wyjaśnił uczestnikom spotkania, dlaczego w tytule nie pojawił się numerek (powinien być to "Doom 4"): - Ponieważ wszystko jest jak w oryginale.
Ostatnią grą od Bethesdy, która zachowała "wszystko jak w oryginale", jest Wolfenstein: The New Order - i jak widać po naszej recenzji (4.5/5) oraz opiniach graczy, pomysł ten się sprawdził.
Z dodatkowych informacji, jakie zdradzono na QuakeConie, wynika, że Doom tworzony jest z myślą o konsolach nowej generacji oraz PC. Gra pisana jest na silniku id Tech 6.