Patentowo oczywisty
Część patentu, która zagłębia się w tło wynalazku, rozkłada na części pierwsze joysticki, analogowe grzybki oraz właśnie gałki. Bierze pod uwagę wygodę i wielkość każdego z nich, po czym konkluduje: „Gałka jest wygodniejsza dla użytkownika niż analogowy grzybek i jest mniejsza niż joystick, ale nadal nie jest wystarczająco niewielka. Gałka wystaje z powierzchni kontrolera i może łatwo zaczepić się o ubranie lub inne cienkie materiały, przez co jest podatna na uszkodzenia. Biorąc to pod uwagę powstają wersje niniejszego wynalazku.” Powyższy diagram przedstawia zapadającą się gałkę analogową bez obecności cieczy nienewtonowskiej. W tym przypadku, trzon chowa się w korpusie i oba są „swobodnie obracane razem wokół centrum obrotu w korpusie kontrolera.” Poniższy obraz to schemat przedstawiający włączenie płynów nienewtonowskich do kontrolera. Gałka „zawiera powierzchnię interfejsu cieczy” w korpusie jest wgłębienie wypełnione cieczą nienewtonowską. Jeśli użytkownik chce cofnąć gałkę, „powolny nacisk może być przyłożony do trzonu gałki”, aby „przemieścić płyn nienewtonowski do zbiornika”. Szybkie, mocne pchnięcie z drugiej strony będzie miało odwrotny skutek. „Ze względu na charakter płynu nienewtonowskiego, szybkie przyłożenie ciśnienia do trzonu gałki spowoduje wzrost lepkości płynu nienewtonowskiego i płyn nie zostanie przemieszczony. Tak więc podczas użytkowania trzonek gałki nie cofnie się do korpusu, ponieważ ciśnienie podczas użytkowania nie jest przykładane wystarczająco wolno, aby wyprzeć płyn nienewtonowski.” W skrócie: „powolne ostrze penetruje tarczę”. Ale co to oznacza dla praktycznego, codziennego użytkowania nowego i ulepszonego pada PS5 DualSense?Pro kontrola
Z odświeżonymi analogowymi gałkami, kontrola DualSense może zostać znacznie ulepszona. Gałki są zwykle używane do poruszania się i celowania, więc dzięki temu ulepszeniu mogą stać się o wiele bardziej dokładne. Mogą być również wykorzystane do umieszczenia dodatkowych „przycisków”, biorących pod uwagę zapadający się aspekt konstrukcji. Mogłyby one zaoferować większy zakres ruchów i kontroli w grach sportowych, symulatorach lotu i tym podobnych. Co to będzie oznaczać dla obecnych gier, które używają przycisków L3 i R3 umieszczonych pod gałkami – nie wiemy. Ale nie sądzimy, by Sony wypuściło DualSense Pro, który nie byłby kompatybilny z obecnym katalogiem tytułów na PS5. Oczywiście istnienie patentu nie oznacza, że doczekamy się realizacji pomysłu w fizycznym produkcie. Niemniej to interesujące zobaczyć, nad czym pracują umysły w Sony chcące ulepszyć sposób w jaki sterujemy w grach. I wreszcie wyeliminować ten irytujący dryf oczywiście.To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj