Oculus Rift S – nowe gogle dla miłośników wirtualnej rzeczywistości

Podczas targów GDC firma Oculus zaprezentowała nowe gogle z linii Rift, które mają zawalczyć o najbardziej wymagających miłośników technologii VR. Czego możemy spodziewać się po tym sprzęcie?
To jest uproszczona wersja newsa. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję
Wyższa rozdzielczość, inna technologia wyświetlania obrazu, kamery do śledzenia położenia oraz zintegrowany system dźwiękowy - oto najważniejsze zmiany wprowadzone przez Oculusa do najnowszych gogli z linii Rift. Sprzęt ten ma być odpowiedzią na rosnące wymagania osób zainteresowanych graniem w wirtualnej rzeczywistości, a za te wszystkie nowości przyjdzie nam zapłacić o 50 dolarów więcej niż za oryginalnego Rifta. Producent wycenił model S na 400 dolarów, co prawdopodobnie przełoży się na równowartość 450 €. W tej cenie otrzymamy sporo nowości, a ta najistotniejsza dotyczy ekranu. Firma postanowiła zrezygnować z paneli OLED na rzecz LCD oraz zwiększyć rozdzielczość z 1080×1200 do 1280×1440. Zmniejszono za to częstotliwość odświeżania obrazu z 90 Hz do 80 Hz - producent tłumaczy ten zabieg tym, że nie chciał podwyższać minimalnej specyfikacji komputera potrzebnej do uruchomienia treści VR. Jestem ciekaw, jaki wpływ ta modyfikacja będzie miała na komfort grania w najbardziej dynamiczne tytuły.
Wraz z przeprojektowaniem urządzenia wprowadzono kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Użytkownicy Oculusa Rift S będą mogli korzystać ze słuchawek zintegrowanych z obudową, a w przedniej części gogli zamontowano pięć kamer służących do śledzenia położenia gracza. Pełnią one kilka funkcji. Przede wszystkim umożliwią lokalizowanie użytkownika w przestrzeni i w teorii pozwolą bawić się na niemal nieograniczonej przestrzeni. Poza tym dadzą nam dostęp do funkcji Passthrough+ - dzięki niej rozejrzymy się po pomieszczeniu bez zdejmowania gogli. Obraz otoczenia zostanie przechwycony przez kamery i wyświetlony bezpośrednio na ekranach Rifta S. Kupujący otrzymają w zestawie także kontrolery Touch, czyli wszystko, czego potrzeba do wejścia do wirtualnej rzeczywistości. Minimalna konfiguracja komputera potrzebnego do skorzystania z gogli pozostała bez zmian. Osoby, które pragną wejść do świata VR za pośrednictwem gogli Rift S, muszą wyposażyć się co najmniej w karty graficzne z linii NVIDIA GTX 1050Ti, NVIDIA GTX 960, Radeon RX 470, Radeon R9 290 lub nowsze oraz procesory nie gorsze niż Intel i3-6100, AMD Ryzen 3 1200 bądź FX4350.
Co nowego u Bestii – tego możecie się dowiedzieć, odwiedzając profil Predator_pl
Dokładna data premiery Oculusa Rift S nie jest jeszcze znana, choć mają trafić do sprzedaży jeszcze tej wiosny. Chętnie sprawdzimy, jak gogle dogadają się z naszym gamingowym Acerem Predator 21 X. Ten sprzęt powinien bez problemu poradzić sobie z obsługą tego maleństwa.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj

Źródło: Oculus