Analitycy z NPD Group przyjrzeli się kondycji amerykańskiego rynku gamingowego rok po wybuchu pandemii koronawirusa. Jak się okazało, branża świetnie prosperuje w trakcie kryzysu.
Z badań przeprowadzonych przez ekspertów NPD Group na amerykańskim rynku gamingowym wynika, że w marcu 2021 roku gracze wydali na gry o 18% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ustanowiono także nowy rekord zakupowy – w analizowanym okresie wydano na gry aż 5,6 miliarda dolarów.
Firma przyjrzała się również temu, po jakie tytuły gracze sięgali najczęściej. Na szczycie listy uplasował się
Call of Duty: Black Ops Cold War, a drugi na liście był
Monster Hunter Rise w wersji na Switcha.
Jeszcze lepiej prezentują się dane dotyczące rynku hardware. W tym sektorze sprzedaż wzrosła aż o 47% do poziomu 680 milionów dolarów. Branża gamingowa nie odnotowała równie wysokiego wyniku na amerykańskim rynku od 2008 roku, kiedy o uwagę graczy walczyły platformy Nintendo Wii, Sony PlayStation 3 oraz Microsoft Xbox 360.
W wypracowaniu tak dobrych rezultatów z pewnością przyczyniła się premiera najnowszej generacji PlayStation, która wywalczyła tytuł najszybciej sprzedającej się konsoli w historii amerykańskiego rynku. Według NPD Group sprzęt od Sony może pochwalić się zarówno największą dynamiką sprzedaży w odniesieniu do przychodów, jak i liczby sprzedanych urządzeń.
Choć trzeba przyznać, że w marcu to nie PS5 była najchętniej wybieraną konsolą, a Nintendo Switch. W analizowanym okresie sprzęt od Nintendo trafił do większej liczby użytkowników niż ten od Sony. Trzeba jednak pamiętać, że japońska korporacja zmaga się z niewystarczającą podażą i wszystkie egzemplarze PS5 rozchodzą się na pniu. Gdyby firmie udało się na bieżąco uzupełniać stany magazynowe, najnowsza konsola z linii PlayStation z pewnością sprzedałaby się w marcu w większej liczbie sztuk niż wysłużony Switch.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h