Done in 60 Seconds to konkurs dla fanów kina – amatorów, profesjonalistów, tych starszych i całkiem młodych, każdego kto podejmie wyzwanie i w 60 sekund przedstawi swoją wizję wybranego filmu. Konkurs pozwala na zaprezentowanie nowego, świeżego spojrzenia na największe hity lub klasyki kinowe. Najtrudniejsze w zadaniu jest znalezienie pomysłu, konceptu, który w tak krótkim czasie pozwoli powiedzieć „dużo”, a zarazem odnosi się do oryginału, interpretując go lub komentując – komentuje Dorota Kędzierzawska i Artur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła. Warto podkreślić, że przedstawienie swojego wyobrażenia w 60 sekund nie należy do najprostszych zadań. Jury wybrało zwycięzcę!                                   Jury w składzie: Roman Gutek, założyciel Stowarzyszenia Nowe Horyzonty – organizatora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty oraz American Film Festival, Dorota Kędzierzawska i Arthur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła oraz Dominik Sobolewski, Maciek Stasierski i Tomasz Samołyk z filmowego bloga Are You Watching Closely,  debatowało nad wyborem najlepszego remake’u. Zwycięzcami pierwszej polskiej edycji konkursu Done In 60 Seconds zostali Marcin Zalewski, Piotr Olejniczak oraz Cameron Eves. Ich wersja Paranormal Activity będzie reprezentować Polskę na finałowej gali Jameson Empire Awards, która odbędzie w marcu w Londynie. O wygranej zdecydował sposób ujęć, gra światłem oraz dynamiczny montaż, idealnie komponujący się z muzyką.

[video-browser playlist="667226" suggest=""]

Wyróżniony za kreatywność Jury trudno było jednomyślnie wybrać zwycięzcę. Remake filmu „Frankenstein” w wersji Pawła Macieja Grada przykuł uwagę kreatywnym, nowoczesnym i innowacyjnym podejściem do tej klasycznej pozycji światowej kinematografii. Były to główne przesłanki, które zdecydowały o wyróżnieniu tej produkcji. Według filmowego bloga Are You Watching Closely, był to najlepszy film, jaki został przesłany przez polskich uczestników konkursu. Kwestie techniczne to rzecz wtórna, która ustępuje miejsca pomysłowi i twórczej brawurze – komentuje Dominik Sobolewski z Are You Watching Closely.

[video-browser playlist="667228" suggest=""]

  Jameson wspiera młodych filmowców Irlandzka whiskey Jameson od lat związana jest z kinem, wspiera młodych reżyserów, operatorów czy scenarzystów, stwarzając im możliwość zaistnienia przed dużą publicznością. Udział w tego typu konkursach to szansa dla młodych i zdolnych twórców i filmowców. Możliwość prezentacji swojego filmu na arenie międzynarodowej to niesamowita okazja. Może uda nam się odkryć nowych artystów na miarę, Martina Scorsese, Wernera Herzoga czy Stanley’a Kubricka? Done in 60 Seconds to tylko jeden z projektów filmowych, w które zaangażowany jest Jameson. First Shot, który odbędzie się już niebawem, skierowany jest do scenarzystów, a zwycięskie propozycje wyprodukowane są z zaangażowaniem takich gwiazd jak Kevin Spacey, Adrien Brody czy Uma Thurman – komentuje Anna Flanagan, ambasador marki Jameson w Polsce. Finaliści wszystkich krajowych konkursów w marcu 2015 roku wezmą udział w gali finałowej, podczas której zostanie wybrany zwycięzca tegorocznej edycji. Patronat nad pierwszą polską edycją konkursu objęła Warszawska Szkoła Filmowa.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj