Wkurza cię konieczność korzystania z wielu aplikacji VoD, aby mieć dostęp do wszystkich ulubionych produkcji? Plex chce rozwiązać ten problem.
Rynek medialny cierpi na nadmiar platform VoD. Nie chodzi już nawet o to, że nałogowi filmomaniacy muszą opłacać kilka abonamentów jednocześnie, aby oglądać wszystkie najnowsze hity. Jeśli ktoś dysponuje wystarczająco zasobnym portfelem, nie będzie to dla niego żaden problem. Za to konieczność korzystania z wielu aplikacji może irytować. Plex chce rozwiązać ten problem.
Jak dowiedzieli się dziennikarze Variety, zespół odpowiedzialny za wspomnianą platformę planuje w pierwszej połowie 2020 roku wprowadzić możliwość pośredniego subskrybowania zewnętrznych bibliotek filmowych. Oprócz tego użytkownicy otrzymają możliwość kupowania produkcji VoD oraz oglądania darmowych materiałów przerywanych materiałami. Keith Valory, CEO Plexa, wyjaśnił, że jego firma nie będzie rywalizować z największymi graczami na rynku, chce wręcz pomóc im w ekspansji na nowe rynku. Valory planuje stworzyć po prostu zunifikowaną platformę, w której użytkownik będzie mógł opłacać dostęp do wszystkich interesujących go treści, bez konieczności instalowania wielu aplikacji.
Niestety, na razie nie wiadomo, jakie firmy mogłyby partycypować w projekcie, ani na jakich warunkach miałaby odbywać się ta współpraca. Valory chciałby wprowadzić pakietowanie usług, aby obniżyć ich sumaryczny koszt. Firma nawiązała już podobną współpracę z Tidalem, oferując swoim użytkownikom subskrypcję pakietową Plex Pass oraz Tidal Premium bądź Tidal HiFi.
Największym problemem może okazać się przekonanie potencjalnych partnerów do współpracy. Według Variety istnieje niewielka szansa, że Netflix zgodzi się na uczestnictwo w takiej inicjatywie, nie wiadomo także, jak na propozycję Plexa zareagują przedstawiciele Amazona, Apple czy Disneya. Jeśli jednak Valory przekona ich do idei zunifikowanej platformy VoD, być może w końcu otrzymamy porządną, uniwersalną aplikację filmową.
A nawet jeśli rozmowy zakończą się fiaskiem, Plex i tak będzie rósł w siłę. Firma podpisała umowę na licencjonowanie treści od zewnętrznych dystrybutorów, m.in. od wytwórni Warner Bros. Valory uważa, że wśród tych produkcji znajdziemy od 75 do 85 % tych, które są w kręgu zainteresowania statystycznego odbiorcy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h