Według analizy przeprowadzonej przed dom mediowy MEC, mecze Euro 2016 były w Polsce znacznie popularniejsze niż w innych krajach regionu - Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech, których reprezentacje również pojawiły się na francuskim turnieju.
Analiza, powstała na podstawie danych firm: Nielsen, TNS i Kantar, uwzględniła wyniki oglądalności meczów Euro 2016 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, których reprezentacje zakwalifikowały się do turnieju. Każde ze spotkań polskiej drużyny przekładało się na 78% udziałów dla stacji emitujących pojedynek (Polsat, TVP 1 i TVP Sport), a rekordowy w tym aspekcie okazał się mecz z Portugalią - wartość ta wyniosła aż 87%.
Dla porównania, w kraju naszych południowych sąsiadów, Czechów, tylko spotkanie z Hiszpanią przyciągnęło przed telewizory więcej niż połowę obywateli - 51%. Na przeciwległym biegunie plasuje się mecz z Chorwacją, który znalazł zainteresowanie jedynie 31% mieszkańców. Słowacy emocjonowali się zaś pojedynkiem z Rosją (54%), natomiast w przypadku Rumunii spotkania jej reprezentacji śledziła bardzo równomierna liczba widzów, zamykająca się w przedziale 57 - 58% wszystkich obywateli. Dobra postawa reprezentacji Węgier przyczyniła się także do niezłych wyników oglądalności imprezy w tym kraju. Drugą połowę emocjonującego meczu z Portugalią śledziło aż 66% mieszkańców, podczas gdy pojedynek z Austrią okazał się najmniej popularny (45%).
Czytaj także: O co chodzi z tym Polsatem i EURO 2016?
Czechy i Rumunia zakończyły swój udział w rozgrywkach na fazie grupowej, Słowacja i Węgry osiągnęły 1/8 finału, Polska zaś dotarła do ćwierćfinału imprezy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h