Portal Wirtualnemedia.pl opracował najnowsze wyniki badań Mediapanel dotyczące polskiego rynku streamingowego, które zbierają dane z komputerów, smartfonów i tabletów, ale nie uwzględniają usługi Smart TV. Pokazują one, że w lutym 2024 r. Netflix nadal dominował wśród polskich internautów (10,69 mln). Ponownie streamer może cieszyć się aż sześciokrotnie wyższym wynikiem od swoich konkurentów. Zaraz po nim wspinają się Disney+ (3,28 mln) oraz Player (2,91 mln). Na pozostałych miejscach uplasowały się kolejno: HBO Max (2,83 mln), Prime Video (2,5 mln), TVP (2,43 mln), Canal+ (1,96 mln), Polsat Box Go (1,62 mln), CDA Premium (1,56 mln) oraz WP (1,49 mln). 

TVP pędzi na szczyt, a Disney i HBO spadają w rankingu

Warto zwrócić uwagę na platformę TVP VOD, która pod względem liczby odwiedzających uplasowała się na 6. miejscu. Jednak jeśli chodzi o zasięg i średni czas korzystania ze streamingu, TVP jest obecnie największym konkurentem Netfliksa - przeciętnie internauci przesiadują 3 godziny oraz 30 minut na platformie Telewizji Polskiej. Natomiast na Netfliksie przeważnie spędzają pięć i pół godziny. Za TVP uplasowały się HBO Max (2 godziny, 42 minuty i 54 sekundy) oraz Disney+ (2 godziny, 20 minut i 59 sekund). Jak te dane wypadają w porównaniu ze styczniem 2024? Netflix nie stracił polskich subskrybentów, ale średni czas spędzony na platformie zmalał o 11 minut i 31 sekund. Z kolei większość pozostałych streamerów zaliczyła znaczące spadki. Szczególnie pogorszyły się wyniki Disney+ oraz HBO Max - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i czasu spędzanego na platformach. Disney stracił 62,4 tys. polskich internautów, a HBO aż 141,4 tys. Przeciętny czas zmniejszył się obu platformom o nieco ponad pół godziny. Właśnie to przyczyniło się do ostatecznej przewagi TVP VOD. 

Amazon i Canal+ zaczynają piąć się w górę

W międzyczasie Canal+ i Amazon osiągnęli wzrosty na polskim rynku. Ich udział w rynku zwiększył się dzięki wydłużeniu przeciętnego czasu na platformach. Użytkownicy Canal+ spędzili 41 minut i 43 sekundy więcej. Tymczasem czas na Prime Video zwiększył się o 26 minut i 11 sekund.  Player oraz CDA Premium zaliczyły niewielki spadek udziału na rynku streamingowym. Z kolei pozycja Polsat Box Go nie uległa zmianie. 
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj