Polski rynek streamingowy - TVP VOD przegoniło HBO Max oraz Disney+ w tym jednym aspekcie
Wyniki badań Mediapanel prezentują zmiany na polskim rynku streamingowym. Korona wciąż należy się Netfliksowi, ale jak wypadła jego konkurencja?
Wyniki badań Mediapanel prezentują zmiany na polskim rynku streamingowym. Korona wciąż należy się Netfliksowi, ale jak wypadła jego konkurencja?
Portal Wirtualnemedia.pl opracował najnowsze wyniki badań Mediapanel dotyczące polskiego rynku streamingowego, które zbierają dane z komputerów, smartfonów i tabletów, ale nie uwzględniają usługi Smart TV. Pokazują one, że w lutym 2024 r. Netflix nadal dominował wśród polskich internautów (10,69 mln). Ponownie streamer może cieszyć się aż sześciokrotnie wyższym wynikiem od swoich konkurentów. Zaraz po nim wspinają się Disney+ (3,28 mln) oraz Player (2,91 mln). Na pozostałych miejscach uplasowały się kolejno: HBO Max (2,83 mln), Prime Video (2,5 mln), TVP (2,43 mln), Canal+ (1,96 mln), Polsat Box Go (1,62 mln), CDA Premium (1,56 mln) oraz WP (1,49 mln).
TVP pędzi na szczyt, a Disney i HBO spadają w rankingu
Warto zwrócić uwagę na platformę TVP VOD, która pod względem liczby odwiedzających uplasowała się na 6. miejscu. Jednak jeśli chodzi o zasięg i średni czas korzystania ze streamingu, TVP jest obecnie największym konkurentem Netfliksa - przeciętnie internauci przesiadują 3 godziny oraz 30 minut na platformie Telewizji Polskiej. Natomiast na Netfliksie przeważnie spędzają pięć i pół godziny. Za TVP uplasowały się HBO Max (2 godziny, 42 minuty i 54 sekundy) oraz Disney+ (2 godziny, 20 minut i 59 sekund).
Jak te dane wypadają w porównaniu ze styczniem 2024? Netflix nie stracił polskich subskrybentów, ale średni czas spędzony na platformie zmalał o 11 minut i 31 sekund. Z kolei większość pozostałych streamerów zaliczyła znaczące spadki. Szczególnie pogorszyły się wyniki Disney+ oraz HBO Max - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i czasu spędzanego na platformach. Disney stracił 62,4 tys. polskich internautów, a HBO aż 141,4 tys. Przeciętny czas zmniejszył się obu platformom o nieco ponad pół godziny. Właśnie to przyczyniło się do ostatecznej przewagi TVP VOD.
Amazon i Canal+ zaczynają piąć się w górę
W międzyczasie Canal+ i Amazon osiągnęli wzrosty na polskim rynku. Ich udział w rynku zwiększył się dzięki wydłużeniu przeciętnego czasu na platformach. Użytkownicy Canal+ spędzili 41 minut i 43 sekundy więcej. Tymczasem czas na Prime Video zwiększył się o 26 minut i 11 sekund.
Player oraz CDA Premium zaliczyły niewielki spadek udziału na rynku streamingowym. Z kolei pozycja Polsat Box Go nie uległa zmianie.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat