Już wkrótce nachalne reklamy mogą stać się zmorą nie tych, którzy zagrywają się w tytuł konsolowe i pecetowe. Jak poinformował serwis Axios, platforma playerWON, zarządzana przez specjalistów od reklam telewizyjnych z Simulmedia, „urozmaici” gry klasycznymi reklamami. Według Axios wstępne testy nowej technologii przebiegły pomyślnie, a firma podpisała umowy z takimi deweloperami Electronic Arts jak Hi-Rez Studios (Tencent). Aby wynagrodzić konieczność oglądania materiałów promocyjnych, playerWON zaoferuje graczom dodatkowe bonusy w zamian za obejrzenie reklamy o długości 15 bądź 30 sekund. Gracze będą mogli liczyć m.in. na skórki dla postaci czy nowe awatary, które wzbogacą ich profil. Z badań przeprowadzonych przez Simulmedia wynika, że gracze będą skłonni obejrzeć do 10 takich reklam dziennie, o ile zaoferuje im się za nie wymierne „nagrody”. Na tym jednak nie koniec, gdyż pilotażowa kampania przeprowadzona w grze Smite dowiodła, że 22% graczy chętniej gra w dany tytuł, jeśli obejrzą reklamy z benefitami, a 11% chętniej wydaje w nich pieniądze. Pomysł przeniesienia takiego modelu reklamowego do gier konsolowych wziął się stąd, iż pokolenie graczy w wieku 18-34 lat coraz częściej stroni od mediów tradycyjnych. Dotarcie do nich z klasyczną reklamą telewizyjną stało się niemalże niemożliwe. Co więcej, taki model biznesowy jest tańszy niż ścisła współpraca reklamodawców z twórcami gier zaprezentowana przy okazji NBA 2K21. Przedstawiciele Simulmedia chcą wdrożyć ten mechanizm do gier konsolowych i pecetowych dystrybuowanych w modelu F2P, gdyż to one najczęściej zachęcają nas do zabawy najróżniejszymi „mechanikami niespodzianki” bądź skórkami do zdobycia. Ten segment jest interesujący dla korporacji z jeszcze jednego powodu: przeszło 90% graczy nie wydało ani złotówki w grach F2P. Reklamy mogą okazać się dla nich nowym „bezpłatnym” sposobem na pozyskanie dodatkowych zasobów. Jeśli więc zagrywasz się w tytuły takie jak Apex Legends, Call of Duty: Warzone czy Fortnite, nie zdziw się, jeśli w niedalekiej przyszłości zobaczysz w nich reklamy rodem z rynku mobilnego. AKTUALIZACJA: Przedstawiciele Electronic Arts wydała oficjalne sprostowanie w sprawie plotek rzekomym wprowadzeniu reklam telewizyjnych do gier konsolowych:
W związku z nieprawdziwymi doniesieniami sugerującymi, że zamierzamy wprowadzić reklamy „w formacie telewizyjnym” do naszych gier, chcemy zapewnić, iż nie zastanawiamy się nad wprowadzeniem reklam w tytułach na konsole ani nie podpisaliśmy żadnych umów w celu ich wdrożenia. Tworzenie najlepszych możliwych doświadczeń dla graczy pozostaje naszym priorytetem.
W swoim sprostowaniu firma nie odniosła się jednak do ewentualnego wprowadzenia reklam do gier pecetowych wydawanych w modelu F2P.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj