Reklamy "telewizyjne" mogą trafić do gier komputerowych i konsolowych
W niedalekiej przyszłości nasze gry mogą wzbogacić się o nowe, niechciane materiały promocyjne. Firma Simulmedia pracuje nad wdrożeniem reklam o telewizyjnym charakterze do tytułów pecetowych i konsolowych.
W niedalekiej przyszłości nasze gry mogą wzbogacić się o nowe, niechciane materiały promocyjne. Firma Simulmedia pracuje nad wdrożeniem reklam o telewizyjnym charakterze do tytułów pecetowych i konsolowych.

Już wkrótce nachalne reklamy mogą stać się zmorą nie tych, którzy zagrywają się w tytuł konsolowe i pecetowe. Jak poinformował serwis Axios, platforma playerWON, zarządzana przez specjalistów od reklam telewizyjnych z Simulmedia, „urozmaici” gry klasycznymi reklamami. Według Axios wstępne testy nowej technologii przebiegły pomyślnie, a firma podpisała umowy z takimi deweloperami Electronic Arts jak Hi-Rez Studios (Tencent).
Aby wynagrodzić konieczność oglądania materiałów promocyjnych, playerWON zaoferuje graczom dodatkowe bonusy w zamian za obejrzenie reklamy o długości 15 bądź 30 sekund. Gracze będą mogli liczyć m.in. na skórki dla postaci czy nowe awatary, które wzbogacą ich profil. Z badań przeprowadzonych przez Simulmedia wynika, że gracze będą skłonni obejrzeć do 10 takich reklam dziennie, o ile zaoferuje im się za nie wymierne „nagrody”. Na tym jednak nie koniec, gdyż pilotażowa kampania przeprowadzona w grze Smite dowiodła, że 22% graczy chętniej gra w dany tytuł, jeśli obejrzą reklamy z benefitami, a 11% chętniej wydaje w nich pieniądze.
Pomysł przeniesienia takiego modelu reklamowego do gier konsolowych wziął się stąd, iż pokolenie graczy w wieku 18-34 lat coraz częściej stroni od mediów tradycyjnych. Dotarcie do nich z klasyczną reklamą telewizyjną stało się niemalże niemożliwe. Co więcej, taki model biznesowy jest tańszy niż ścisła współpraca reklamodawców z twórcami gier zaprezentowana przy okazji NBA 2K21.
Przedstawiciele Simulmedia chcą wdrożyć ten mechanizm do gier konsolowych i pecetowych dystrybuowanych w modelu F2P, gdyż to one najczęściej zachęcają nas do zabawy najróżniejszymi „mechanikami niespodzianki” bądź skórkami do zdobycia. Ten segment jest interesujący dla korporacji z jeszcze jednego powodu: przeszło 90% graczy nie wydało ani złotówki w grach F2P. Reklamy mogą okazać się dla nich nowym „bezpłatnym” sposobem na pozyskanie dodatkowych zasobów.
Jeśli więc zagrywasz się w tytuły takie jak Apex Legends, Call of Duty: Warzone czy Fortnite, nie zdziw się, jeśli w niedalekiej przyszłości zobaczysz w nich reklamy rodem z rynku mobilnego.
Zobacz także:
AKTUALIZACJA:
Przedstawiciele Electronic Arts wydała oficjalne sprostowanie w sprawie plotek rzekomym wprowadzeniu reklam telewizyjnych do gier konsolowych:
W swoim sprostowaniu firma nie odniosła się jednak do ewentualnego wprowadzenia reklam do gier pecetowych wydawanych w modelu F2P.
Źródło: TechSpot



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

