Reklamy "telewizyjne" mogą trafić do gier komputerowych i konsolowych
W niedalekiej przyszłości nasze gry mogą wzbogacić się o nowe, niechciane materiały promocyjne. Firma Simulmedia pracuje nad wdrożeniem reklam o telewizyjnym charakterze do tytułów pecetowych i konsolowych.
W niedalekiej przyszłości nasze gry mogą wzbogacić się o nowe, niechciane materiały promocyjne. Firma Simulmedia pracuje nad wdrożeniem reklam o telewizyjnym charakterze do tytułów pecetowych i konsolowych.
Już wkrótce nachalne reklamy mogą stać się zmorą nie tych, którzy zagrywają się w tytuł konsolowe i pecetowe. Jak poinformował serwis Axios, platforma playerWON, zarządzana przez specjalistów od reklam telewizyjnych z Simulmedia, „urozmaici” gry klasycznymi reklamami. Według Axios wstępne testy nowej technologii przebiegły pomyślnie, a firma podpisała umowy z takimi deweloperami Electronic Arts jak Hi-Rez Studios (Tencent).
Aby wynagrodzić konieczność oglądania materiałów promocyjnych, playerWON zaoferuje graczom dodatkowe bonusy w zamian za obejrzenie reklamy o długości 15 bądź 30 sekund. Gracze będą mogli liczyć m.in. na skórki dla postaci czy nowe awatary, które wzbogacą ich profil. Z badań przeprowadzonych przez Simulmedia wynika, że gracze będą skłonni obejrzeć do 10 takich reklam dziennie, o ile zaoferuje im się za nie wymierne „nagrody”. Na tym jednak nie koniec, gdyż pilotażowa kampania przeprowadzona w grze Smite dowiodła, że 22% graczy chętniej gra w dany tytuł, jeśli obejrzą reklamy z benefitami, a 11% chętniej wydaje w nich pieniądze.
Pomysł przeniesienia takiego modelu reklamowego do gier konsolowych wziął się stąd, iż pokolenie graczy w wieku 18-34 lat coraz częściej stroni od mediów tradycyjnych. Dotarcie do nich z klasyczną reklamą telewizyjną stało się niemalże niemożliwe. Co więcej, taki model biznesowy jest tańszy niż ścisła współpraca reklamodawców z twórcami gier zaprezentowana przy okazji NBA 2K21.
Przedstawiciele Simulmedia chcą wdrożyć ten mechanizm do gier konsolowych i pecetowych dystrybuowanych w modelu F2P, gdyż to one najczęściej zachęcają nas do zabawy najróżniejszymi „mechanikami niespodzianki” bądź skórkami do zdobycia. Ten segment jest interesujący dla korporacji z jeszcze jednego powodu: przeszło 90% graczy nie wydało ani złotówki w grach F2P. Reklamy mogą okazać się dla nich nowym „bezpłatnym” sposobem na pozyskanie dodatkowych zasobów.
Jeśli więc zagrywasz się w tytuły takie jak Apex Legends, Call of Duty: Warzone czy Fortnite, nie zdziw się, jeśli w niedalekiej przyszłości zobaczysz w nich reklamy rodem z rynku mobilnego.
Zobacz także:
AKTUALIZACJA:
Przedstawiciele Electronic Arts wydała oficjalne sprostowanie w sprawie plotek rzekomym wprowadzeniu reklam telewizyjnych do gier konsolowych:
W swoim sprostowaniu firma nie odniosła się jednak do ewentualnego wprowadzenia reklam do gier pecetowych wydawanych w modelu F2P.
Źródło: TechSpot
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat