Rosyjska branża influencerska może zmierza ku gigantycznemu kryzysowi. Alphabet firma-matka Google oraz YouTube'a, zapowiedziała wprowadzenie daleko idących restrykcji, które bezpośrednio uderzą w rosyjskich twórców wykorzystujących platformę YouTube w celach zarobkowych. Bieżąca sytuacja geopolityczna zmusiła firmę do zawieszenia wszelkich autorskich narzędzi monetyzacyjnych funkcjonujących w Rosji. W obliczu dołującego kursu rubla zarząd Alphabet postanowił zablokować sprzedaż reklam z tamtejszego rynku. Jak się jednak okazało, był to dopiero pierwszy krok na drodze do odizolowania kraju od narzędzi finansowych Google oraz YouTube'a:
W ramach dalszych działań rozszerzamy ograniczenia na wszystkie nasze narzędzia monetyzacyjne dla odbiorców z Rosji, w tym m.in. programy YouTube Premium, Channel Membership, Super Chat oraz Merchandise – obwieścili przedstawiciele korporacji w informacji prasowej.
Choć rosyjskie kanały YouTube'owe nadal mogą generować przychód od odbiorców spoza Rosji, ich sytuacja finansowa z pewnością ulegnie pogorszeniu. Nie można wykluczyć, że w dłuższej perspektywie czasowej i zagraniczne środki zostaną zablokowane w ramach kolejnego pakietu sankcji. To z kolei może doprowadzić do prawdziwej zapaści rosyjskojęzycznego sektora mediów społecznościowych. Warto wspomnieć także o tym, że Alphabet nałożył blokady monetyzacyjne również na rosyjskich użytkowników sprzętów z Androidem. Firma odcięła im dostęp do narzędzi płatniczych, przez co nie mogą korzystać z płatnych aplikacji oraz dodatków. Jedynie darmowe aplikacje wciąż będą dostępne w rosyjskiej bibliotece Sklepu Play. Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj