naEKRANIE.pl to portal o popkulturze, ale  nie obce są nam sprawy ważne. Dlatego zdecydowaliśmy się patronować akcji Movember Polska 2018, w która - jak co roku - ma sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. Wszyscy musimy mieć zdrowie na to, by chodzić do kin, czy oglądać seriale, więc dobrze jest pamiętać o sobie i tym, by o siebie dbać oraz prowadzić zdrowy tryb życia.  W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także – po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
– Polskie obchody ruchu Movember są unikalne na skalę światową. Jako organizatorzy wyszliśmy poza cel edukacyjny i daliśmy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych USG. Jest to jednak rodzaj badania adresowany przede wszystkim do mężczyzn przed czterdziestką. W związku z tym, że zgłaszało się do nas również wielu panów po czterdziestym roku życia, postanowiliśmy zacząć realizować badania również dla nich – tłumaczy Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. - Dzięki współpracy z firmą Diagnosis S.A. w tym roku na naszych spotkaniach będzie można również przebadać się pod kątem zmian w prostacie, poprzez szybkie badanie krwi, którego wyniki dostępne są w kilka minut - dodaje.
Według raportu Nationale-Nederlanden „Miej serce do zdrowia” chociaż 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, to tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać.
- Od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki zdrowotnej poprzez działania własne oraz współpracę z partnerami społecznymi. Zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych i prowadzenia zdrowego stylu życia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Zauważamy, że choć świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak częściej wśród kobiet. Akcja Movember ma ośmielać mężczyzn do rozmów na temat swojego stanu zdrowia oraz regularnych badań – dodaje.
fot. Kapitan Światełko
+10 więcej
Tegoroczna akcja jest trzecią edycją bezpłatnych badań dla mężczyzn w Polsce, zrealizowaną wspólnie przez Fundację Kapitan Światełko, Nationale-Nederlanden, Bayer Polska i Diagnosis S.A. Jej ambasadorami w tym roku są znani Youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki i Filip Nivette. Wspólnie promują oni kampanię Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki Wąs! Wąs! Wąs! Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego.
- Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób – zapowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.
Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn: 02 XI – Kraków, Galeria Bronowice 04 XI – Wrocław, Arkady Wrocławskie 09 XI – Poznań, hale MTP 10 XI – Poznań, hale MTP 15 XI – Warszawa, Hala Koszyki 19 XI – Bielsko-Biała, Fitness World 24 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale 25 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale 02 XII – Gdynia, CH Batory
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj