Według najnowszych danych firmy analitycznej IDC, koncern Samsung dostarczył 60,1 milionów urządzeń w pierwszym kwartale 2024 roku, zdobywając 20,8% udziału w globalnym rynku. Apple, choć nadal zajmuje silną drugą pozycję, w tym samym okresie dostarczyło 50,1 milionów iPhone’ów, zdobywając 17,3% udziału w rynku. Zmiana ta oznacza odwrócenie sytuacji z ostatniego kwartału 2023 r., kiedy to świąteczna sprzedaż iPhone’ów wywindowała Apple na pierwsze miejsce.

Chińskie marki zyskują na popularności

Podczas gdy rywalizacja między Samsungiem a Apple pozostaje zacięta, na globalnym rynku w siłę rosną chińscy producenci smartfonów. Koncerny Xiaomi czy Transsion Holdings (marki itel, Tecno i Infinix), oraz inni chińscy producenci osiągają znaczące wzrosty sprzedaży. W szczególności Transsion odnotował wzrost dostaw aż o 84,9% w porównaniu do tego samego kwartału rok wcześniej. Xiaomi również poradziło sobie wyjątkowo dobrze, odnotowując w pierwszym kwartale 2024 znaczący, 33,8-procentowy wzrost rok do roku.

Spowolnienie rynku wpływa na liderów

Zarówno Samsung, jak i Apple odnotowały spadek ogólnej liczby dostaw w porównaniu do 1. kwartału 2023 roku.  Samsung spadł nieznacznie, bo o 0,7%, podczas gdy Apple odnotowało bardziej znaczący spadek o 9,6%. Wpływ na spadki może mieć wysycenie rynku oraz utrzymujący się wpływ globalnych warunków gospodarczych na wydatki konsumentów.
fot. IDC

Analitycy oceniają perspektywy iPhone’a 16

Apple ma nadzieję, że nadchodzący iPhone 16 zwiększy sprzedaż w 2024 roku, ale analitycy wyrażają pewien sceptycyzm. Powołując się na potencjalny brak przełomowych funkcji sztucznej inteligencji w porównaniu do rywali, eksperci sugerują, że następna generacja iPhone’a może spotkać się z mniejszym entuzjazmem klientów niż obecna.

Przewaga dzięki algorytmom AI

Z kolei sukces Samsunga z serią Galaxy S24 jest częściowo przypisywany agresywnemu skupieniu się na funkcjach opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzia takie jak Zakreśl, aby wyszukać, Asystent aparatu i Asystent czatu okazują się popularne, dając Samsungowi przewagę w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów przez cały 2024 rok.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj