Chociaż żyjemy w erze serwisów streamingowych i grania w chmurze, na rynku nadal dostępne są tytuły, które wspierają wyłącznie lokalny tryb wieloosobowy. Mowa tu zwłaszcza o tytułach indie - takich jak np. wciąż popularna zręcznościówka Spelunky - które często są pozbawione możliwości grania przez internet. Pracownicy Valve dostrzegli ten problem i lada moment go naprawią. Firma wkrótce wdroży funkcję Remote Play Together, która umożliwi granie w lokalnym trybie wieloosobowym na Steamie za pośrednictwem internetu. Nowe rozwiązanie będzie symulować ma trafić do wszystkich gier – zarówno tych obsługujących tryb wieloosobowy na podzielonym, jak wspólnym ekranie. W pierwszej kolejności przetestują ją gracze uczestniczący w steamowych betatestach, a dostęp do nich nie będzie w żaden sposób limitowany. Każdy zainteresowany gracz będzie mógł sprawdzić nową funkcję od 21 października. Informację o tym rozwiązaniu opublikowano na stronie Steamworks dla deweloperów, ale ta szybko wydostała się do mediów społecznościowych. Alden Kroll z Valve potwierdził wyciek i wytłumaczył, że Remote Play Together będzie działać podobnie do serwisów streamingoweych. Jeden gracz ma pełnić rolę hosta, a jego komputer będzie zbierać komendy wysyłane przez pozostałych graczy. Następnie hostujący komputer przekaże je do gry, zaimplementuje, po czym prześle obraz do komputerów pozostałych uczestników zabawy. Dzięki temu gracze nie będą musieli spotykać się w jednym miejscu, aby zagrać w typowo kanapowe produkcje.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj