Na początku lutego przedstawiciele Valve ogłosili, że system obniżek na Steamie przejdzie metamorfozę. Choć gracze od lat cenią sobie powszechne promocje na platformie, część deweloperów nadużywa możliwości tego systemu. Valve postanowiło wydać wojnę fałszywym obniżkom i zmienić zasady wprowadzania steamowych promocji. Nowe wytyczne powinny spodobać się społeczności graczy m.in. ze względu na skrócenie czasu pomiędzy zniżkami z 6 na 4 tygodnie. Dzięki temu deweloperzy będą mogli częściej przeprowadzać akcje promocyjne na swoje produkty. Limit ten nie będzie jednak obowiązywał czterech głównych wyprzedaży sezonowych organizowanych w skali globalnej. Oznacza to, że twórcy będą mogli obniżyć ceny swoich gier tuż po zakończeniu wyprzedaży z okazji  Chińskiego Nowego Roku, letniej, jesiennej oraz zimowej, bez konieczności odczekiwania 28 dni. Pozostałe, mniejsze wyprzedaże organizowane przez Steam, nie będą objęte tym wyjątkiem. To jednak nie wszystkie wytyczne Valve, które muszą zaakceptować partnerzy biznesowi korporacji. Firma opublikowała obszerne zasady korzystania z mechanizmu zniżek. Oto jakimi regułami mają kierować się deweloperzy zainteresowani obniżaniem cen produktów dostępnych na platformie Steam:
  • Możesz nałożyć zniżkę z okazji wydania swojego produktu, ale po jej zakończeniu nie będzie można nałożyć kolejnej w ciągu następnych 28 dni,
  • Nie możesz nałożyć zniżki na swój produkt przez 28 dni po zwiększeniu jego ceny w dowolnej walucie,
  • Zniżek nie można nałożyć w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej z wyjątkiem wyprzedaży sezonowych na całym Steam,
  • Zniżki z okazji wydarzeń wyprzedaży sezonowych nie mogą zostać nałożone w ciągu 28 dni od wydania twojego produktu, w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej zniżki lub w ciągu 28 dni od zwiększenia ceny w dowolnej walucie,
  • Nie możesz zmienić ceny swojego produktu, gdy zniżka jest aktywna lub zaplanowana na przyszłość,
  • Nie można obniżyć ceny produktu o więcej niż 90% lub mniej niż 10%,
  • Niestandardowe zniżki muszą trwać przynajmniej przez jeden dzień, ale nie dłużej niż 2 tygodnie.
Jedną z najistotniejszych reguł z punktu widzenia konsumenta będzie zakaz stosowania obniżki w ciągu 28 od podwyższenia ceny produktu. Zasada ta ma zapobiegać sztucznemu zaniżaniu wartości oprogramowania, aby wypromować go atrakcyjną obniżką. Valve ukróci także proceder nakładania marginalnych rabatów w celu pojawienia się produktu na liście wyprzedażowej. Deweloperzy będą musieli zaoferować co najmniej 10-procentowy upust, koniec z kilkuprocentowymi obinżkami o charakterze stricte marketingowym. Zespół Steama dał deweloperom kilka tygodni na przystosowanie się do nowych zasad. Opisane tu wytyczne wejdą w życie 28 marca 2022 roku. Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj