Evolve, nowa gra studia Turtle Rock, to rasowy multiplayer FPS i jak każda gra z tego gatunku oferować będzie system rozwoju umiejętności. W Evolve postanowiono zastosować go w dwojaki sposób. Jeden system rozwoju dotyczy konkretnej postaci z gry, drugi to już umiejętności gracza.
Zobacz także: Ponad godzina materiału z "Evolve"
Ten pierwszy jest jasny i znany z każdej innej gry w której rozwijamy konkretną postać. System rozwoju umiejętności gracza daje nam większe możliwości, gdyż w nim zdobyte perki możemy uwzględnić dla każdej z postaci. Maksymalny poziom profilu, jaki uda nam się osiągnąć wynosić będzie 40.
[image-browser playlist="580841" suggest=""]
Rozwijając swój profil zdobędziemy m.in:
- bonus do zadawanych obrażeń,
- zwiększoną szybkość poruszania się,
- przyspieszoną regenerację zdrowia,
- skrócony czas zmiany broni i odnowienia umiejętności.
Rozwój postaci jest nieco bardziej rozbudowany, bo każda z broni i umiejętności postaci ma 3 poziomy rozwoju. Wymaksowanie w danej dziedzinie oznaczać będzie stały bonus w postaci zwiększonej celności i zadawanych obrażeń.
[image-browser playlist="580842" suggest=""]
Podczas trwających alfa testów gry, które rozpoczną się w przyszły weekend, gracze otrzymają do dyspozycji 3 mapy, 1 tryb rozgrywki, 2 potwory i 8 z 12 łowców. Progres z testów nie zostanie przeniesiony do finalnej wersji gry, która swoją premierę będzie miała w lutym 2015 roku.