Choć dziewczyna przykuwa wzrok, to chyba jednak nie tego oczekiwali fani serii. Jeśli porównać Quiet do Sniper Wolf, to widać ogromną różnicę w podejściu. Co prawda taki image można poniekąd usprawiedliwiać spalonym słońcem pustynnym otoczeniem, ale mimo wszystko kobieta żołnierz powinna być nieco bardziej ubrana.
W sieci już huczy od pełnych krytyki i niezadowolenia komentarzy. Swoje trzy grosze wtrącili nawet ludzie z branży, chociażby Alex Kurtz, główny projektant Battlefield 4, który na twitterze wrzucał zdjęcia prawdziwych kobiet żołnierzy, aby pokazać, jak bardzo Kojima rozmija się w rzeczywistością, dał również do zrozumienia, że nawet konwencja serii nie usprawiedliwia takich zagrań. Natomiast Gordon Van Dyke, były producent DICE, zabił mu ćwieka kwitując jego wypociny słowami: Przynajmniej mają żeńskich kombatantów (w "BF4" ich nie ma). A o co tyle krzyku? Rzućcie okiem na poniższą grafikę.
[image-browser playlist="589834" suggest=""]
Można mieć mieszane uczucia, ale z ostateczną oceną wstrzymajmy się do premiery samej gry, bo Kojima już nieraz udowodnił, że różne absurdalne pomysły świetnie sprawdzają się w cyklu "Metal Gear Solid". Zresztą sam twórca zabrał głos w tej sprawie.
[cytat=Hideo Kojima]Próbuję stworzyć wyjątkowe postacie. Jedną z nich jest oczywiście Quiet. To bardzo oryginalna bohaterka, chciałem nadać jej odrobinę seksowności. Nie miało być erotycznie, ale seksownie. Zauważycie [gdy zagracie], że [w "MGS5"] jest dość niewiele dialogów i z tego powodu chcieliśmy pokazać charakterystyczne cechy każdej postaci. Seksowność może się także odnosić do mężczyzn, broni, pojazdów, bo to tylko cecha.[/cytat]
W dyskusji głos zabrała także sama modelka, Stefanie Joosten, na której wzorowano Queit i która użyczyła jej głosu: Oczywiście początkowo byłam zaskoczona ubiorem Quiet, ale wydaje mi się, że dobrze wpasowuje się w uniwersum "Metal Geara". Nie wiem, czy mogę się zbytnio wypowiadać w tej kwestii, ale pan Kojima ma swoje powody, dla których Quiet ma na sobie taki a nie inny strój. Gracze będą musieli poczekać, aby je poznać.
Poniżej możecie obejrzeć krótki materiał przedstawiający proces tworzenia tej postaci, która miejmy nadzieję w gotowym produkcie zahipnotyzuje nie tylko wyglądem.