The Affair zadebiutowało w ramówce Showtime w ostatnią niedzielę i zgromadziło przed telewizorami zaledwie 0,51 mln widzów, przy bardzo niskim współczynniku 18-49 0.1. Stacja Showtime podjęła decyzję, że oficjalną informację prasową o tym, jak widzowie przyjęli The Affair poda dopiero w najbliższych dniach, gdy opublikowane zostaną wyniki z emisji przez nagrywarki DVR.
Czytaj także: "Arrow" - Brandon Routh zdradza tajemnice Raya Palmera
Podobnie do tematu od jakiegoś czasu podchodzi stacja FX, która zrezygnowała z komentowania wyników tylko pierwszej telewizyjnej emisji. Zdając sobie sprawę z tego, że oglądalność dzięki DVR wzrasta o około 70%, dokładne rezultaty podawane są kilka dni później.
Warto też pamiętać, że pilotowy odcinek The Affair dostępny był tydzień przed premierą na platformie Showtime On Demand i Showtime Anytime, gdzie produkcja notowała popularność zbliżoną do pilotów takich seriali jak Penny Dreadful, Masters of Sex i Ray Donovan.
[Aktualizacja] W oficjalnej informacji prasowej stacja Showtime poinformowała, że łączna widownia pilotowego odcinka The Affair wyniosła w niedzielę 2,50 mln widzów. Na wynik ten złożyła się oglądalność w telewizji, jak i przez internet. Stacja zauważa, że The Affair zanotował najwyższy wzrost oglądalności po 3 dniach od emisji dzięki DVR, biorąc pod uwagę wszystkie seriale, jakie kiedykolwiek debiutowały na Showtime.