Podczas pierwszej emisji o godzinie 21:00 Detektywa oglądało 3,50 mln widzów. Jest to 50% wzrost w porównaniu z premierą serialu, która zgromadziła przed telewizorami 2,30 mln Amerykanów. Razem z powtórkami emitowanymi nocą z niedzieli na poniedziałek, finał obejrzało 4,90 mln widzów. Stacja HBO poinformowała, że łączna widownia Detektywa ze wszystkich platform dystrybucji wynosi 11,00 mln widzów. Produkcja Nica Pizzolato stała się najchętniej oglądaną serialową premierą na HBO od czasu emisji Sześciu stóp pod ziemią w 2001 roku (11,40 mln).
Dziś informowaliśmy, że poza widownią telewizyjną, True Detective był oglądany przez miliony Amerykanów w serwisie HBO GO. Usługa ta nie była w stanie obsłużyć wszystkich abonentów i po pewnym czasie doznała awarii.
Wysoka widownia Detektywa miała tez wpływ na wyniki innych seriali HBO. Girls zgromadziły przed telewizorami 0,92 mln widzów, a Looking zanotowały kolejny rekord oglądalności - 0,52 mln widzów, co jest wzrostem o 54 procent w porównaniu z premierą. Łączna widownia Dziewczyn na wszystkich platformach dystrybucji HBO wynosi 4,30 mln widzów, a Spojrzeń - 2,00 mln.
True Detective, Girls i Looking powrócą do ramówki HBO z nowymi sezonami w styczniu 2015 roku.