Telewizja publiczna nie stroni od innowacji technologicznych. Po eksperymentach z rzeczywistością rozszerzoną przedstawiciele TVP postanowili sięgnąć po silnik graficzny Unreal Engine.
O silniku graficznym od Epic Games jest ostatnio bardzo głośno. Najpierw firma ogłosiła wypuszczenie nowej wersji, Unreal Engine 4.25, w której wprowadzono pełne wsparcie dla technologii ray tracingu, która ułatwi deweloperom wykorzystanie potencjał kart graficznych z linii RTX od Nvidii. Później zaprezentowano światu demo technologiczne Unreal Engine 5 ukazujące potencjał konsol nowej generacji na przykładzie PlayStation 5. A teraz przyszła pora na wykorzystanie silnika w telewizji publicznej.
Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, upublicznił na swoim profilu twitterowym materiał reklamujący wykorzystanie silnika Unreal Engine na potrzeby prezentacji prognozy pogody:
Za realizację tego przedsięwzięcia odpowiada studio Platige Image, a wykorzystanie przez stację potencjału Unreal Engine jest kolejnym etapem umowy na wdrożenie i serwisowanie nowej oprawy graficznej. W ubiegłym roku firma wprowadziła do TVP technologie Virtual Window oraz rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystywane m.in. w trakcie Wiadomości.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h