Tylko 28,5 % użytkowników VOD przyznaje się do płacenia za treści wideo w Internecie. Najwyższa liczba osób deklarujących płacenie za wideo na żądanie znajduje się w grupie wiekowej 25-34, gdzie 37 % korzystających z tego typu usług zdarza się płacić za materiały w sieci. Spośród osób, które płacą za oglądanie filmów i seriali przez Internet, niemal połowa przyznaje, że przeznacza na ten cel do 10 zł miesięcznie. Ulubionymi serwisami widzów, którzy płacą za VOD są Ipla, piracki serwis Zalukaj oraz VOD.pl. Z badań wynika też, że użytkownicy serwisów oferujących wideo na żądanie nie przywiązują się do konkretnych marek. 46 % internautów przyznała, że szukając treści VOD nie kierują się marką serwisu. Ponad 50 % badanych ogląda filmy i seriale przez Internet kilka razy w ciągu tygodnia, z kolei 19 % przyznaje się do codziennego oglądania materiałów wideo na żądanie. Czytaj także: „Avengers: Czas Ultrona” – Quicksilver i Scarlet Witch w nowym materiale zza kulis Wydatki na reklamę w serwisach VOD wynoszą już około 10 % ogólnych wydatków na reklamę w Internecie, bowiem nadal większość osób korzysta z bezpłatnych serwisów, finansowanych za pomocą reklam. W minionym roku rynek reklamy w serwisach wideo na żadanie był warty 150 mln zł, a zgodnie z przewidywaniami, w 2016 roku będzie to już ponad 200 mln zł. Jeszcze w tym roku kokurencja na rynku VOD wzrośnie przez uruchomienie w Polsce serwisu Netflix oraz udostępnienie HBO GO również tym osobom, które nie mają wykupionego pakietu telewizyjnego.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj