Witchfire to pierwszoosobowa strzelanka tworzona przez Adriana Chmielarza i studio The Astronauts. Gra przez wiele osób porównywana jest do serii Painkiller, głównie z uwagi na podobny, mroczny klimat. Wygląda jednak na to, że na tym podobieństwa będą się kończyć, a twórcy mają inne inspiracje. Wynika to z wpisu, który pojawił się na oficjalnej stronie studia. Zatytułowano go "Czy Witchfire to nowy Painkiller?" i zaraz po tym umieszczono odpowiedź: nie. Chmielarz w obszernym tekście wyjaśnia, że Witchfire ma pewne cechy wspólne z Painkillerem czy Doomem - wszystko to pierwszoosobowe strzelanki z mroczną atmosferą. Nowa produkcja ma jednak zaoferować inną rozgrywkę, w której kluczem do sukcesu nie będzie krążenie wokół przeciwników, a wykorzystanie zróżnicowanych broni, zaklęć i pasywnych zdolności.  Istotną rolę odegra też system poruszania się - gracze będą mieli możliwość wykonywania szybkich uników, ale twórcy chcą zachować pewną dozę realizmu. W Witchfire nie zabraknie też możliwości zbierania wyposażenia - w tym broni z różnymi perkami. Mimo tego twórcy nie chcą nazywać swojego dzieła "looter shooterem" z uwagi na to, że ich produkcja ma premiować przede wszystkim umiejętności gracza. Porównują tutaj grę do serii Dark Souls, gdzie również można zdobywać coraz lepsze wyposażenie, ale nie sprawi ono, że gra nagle stanie się łatwa. Wygląda też na to, że również sposób przedstawienia historii ma być tutaj zbliżony do tego z gier From Software. Tym razem twórcy nie stawiają na klasyczną narrację, zamiast tego informację o świecie poznamy podczas jego eksploracji i zagłębiania się w jego sekrety. Witchfire nie ma jeszcze ustalonej daty premiery.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj