Xbox One w Japonii debiutował 4 września, dzień przed polską premierą konsoli. Microsoft dla Japończyków przygotował promocję, w której przy każdej zakupionej sztuce konsoli otrzymywało się pół roku Xbox Live Gold za darmo. Jak pokazują cyferki, to nie przyciągnęło klientów do sklepów.
Oficjalne dane z 2 dni liczonych od premiery konsoli mówią, że Xbox One znalazł się w niespełna 24 tysiącach domów w Japonii. Dla porównania - w analogicznym okresie liczonym od premiery Nintendo WiiU i PlayStation 4 firmy te sprzedały odpowiednio 308 tys. konsol i 322 tys. konsol.
Zobacz także: Znamy pierwszą grę z listopadowego PS Plus
Na domiar złego otwarcie dla Xbox One w Japonii było najgorszym otwarciem marki Xbox w tamtym rejonie świata. W 2002 roku pierwszy Xbox sprzedał się w 3 dni w Japonii w liczbie sztuk przekraczającej 120 tys., natomiast Xbox 360 w liczbie egzemplarzy powyżej 60 tys.
Jeśli chodzi o software, to Japończycy na Xbox One najchętniej kupowali gry Titanfall (22 tys. kopii), "Kinect Sports Rivals" (prawie 15 tys. kopii) oraz Dead Rising 3 (nieco ponad 7 tys. kopii).