Firma Xiaomi podpisała umowę partnerską z siecią sklepów Ikea. W ramach współpracy inteligentne oświetlenie od szwedzkiej firmy zostanie włączone do platformy IoT Xiaomi.
Ikea od dawna romansuje z branżą technologiczną. Firma pomaga zorganizować nam przestrzeń w salonie do oglądania telewizji, sprzedaje piekarniki, mikrofalówki, lodówki, zmywarki, telewizory. A dzięki wypuszczeniu inteligentnych żarówek oraz świetlnych paneli meblowych zrobiła krok w stronię Internetu Rzeczy. Pierwszy krok na drodze do unowocześnienia naszych domów. Kolejny wykona już we współpracy z Xiaomi. Chińska firma włączy do platformy IoT Xiaomi produkty z serii Tradfri.
W pierwszej kolejności z IoT Xiaomi skorzystają klienci Ikei w Chinach, którzy będą mogli wykorzystać asystenta głosowego Xiao Ai oraz aplikację Mi Home do sterowania oświetleniem. Sprzęty szwedzkiej firmy będą także komunikowały z innymi urządzeniami podłączonymi do Mi Control Hub. Dzięki temu oświetlenie Ikea stanie się integralną częścią systemów inteligentnego domu zbudowanych w oparciu o rozwiązania chińskiego producenta.
Aby przyspieszyć wdrażanie Internetu Rzeczy do naszych domów, Xiaomi powoła także fundusz AIoT Developer Fund, w który zainwestuje 100 milionów juanów. Ma on przyciągnąć programistów, producentów sprzętu oraz specjalistów zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i zachęcić ich do opracowywania nowych, innowacyjnych rozwiązań kompatybilnych z asystentem głosowym Xiao AI oraz platformą IoT Xiaomi. Firma już w zeszłym roku powołała do życia program IoT Developer, który dał zewnętrznym programistom dostęp do platformy Mi. Dzięki temu do współpracy z systemem Xiaomi przystosowano przeszło 1000 produktów firm trzecich.
Mariaż Ikei oraz Xiaomi może wydawać się dość egzotyczny. Ale jeśli przyjrzymy się popularności chińskiej platformy Internetu Rzeczy, zrozumiemy, dlaczego Ikea otworzyła się na tę firmę. Do IoT Xiaomi podłączono już 132 miliony inteligentnych urządzeń innych niż telefony i laptopy. Co więcej, codziennie aktywnych jest około 20 milionów tych sprzętów, a liczba aktywnych użytkowników Xiao AI przekroczyła 34 miliony.
Jeśli Ikea chce, aby nasze domy choć po części przypominały te z
The Jetsons czy
Back to the Future, współpraca z Xiaomi może jej w tym tylko pomóc.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h