Zespół Microisoft Research zaprojektował nadgarstkowy interfejs haptyczny, dzięki któremu użytkownicy wirtualnej rzeczywistości poczują przedmioty, które ich cyfrowe awatary trzymają w rękach.
Być może Microsoft nie włącza się bezpośrednio w walkę w sektorze wirtualnej rzeczywistości, ale nie stroni od eksperymentów powiązanych z tą branżą. Inżynierowie amerykańskiej korporacji postanowili sprawić, abyśmy nie tylko zobaczyli, ale i poczuli obiekty prezentowane nam w świecie VR. W tym celu zaprojektowali nieco dziwaczny interfejs haptyczny, który montujemy na naszym nadgarstku.
Kontroler Haptic PIVOT to zmotoryzowane obciążniki na wysięgniku, które synchronizują się z ruchami rąk w wirtualnej rzeczywistości. Kiedy postanowimy podnieć jakiś obiekt, odchylają się w taki sposób, aby zagnieździć się we wnętrzu dłoni. Ta sprytna sztuczna pozwala poczuć nam fizyczne oblicze cyfrowych obiektów. A po wyposażeniu się w dwa Haptic PIVOT sprzęt może symulować interakcję za pomocą dwóch rąk jednocześnie.
Na pierwszy rzut oka gadżet Microsoftu wygląda dziwacznie i niefunkcjonalnie, ale według twórców ma zasadniczą przewagę nad konkurencyjnymi systemami haptycznymi, gdyż pozwala wiernie odtworzyć wrażenie związanie z pierwszym kontaktem z fizycznym obiektem. Microsoft twierdzi, że dzięki odchylanym obciążnikom system można połączyć z innymi urządzeniami, aby pogłębić nasze doświadczenia. Haptic PIVOT w parze z rękawicami VR mógłby stanowić bardzo zgrany duet.
Warto jednak pamiętać, że sprzęt ten powstał w ramach zespołu Microsoft Research i jest urządzeniem eksperymentalnym, które może nigdy nie trafić do dystrybucji.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h