Stereotyp nudnego książkofila z okularami-denkami odchodzi do lamusa. Czytanie staje się modne, nawet osoby publiczne coraz chętniej pokazują się z książką w ręku. Serwis WąchamKsiażki.pl idzie o krok dalej – udowadnia, że literatura ma wiele twarzy. Również tę mniej poważną.
Samo hasło „wącham książki” brzmi jak nieśmiałe przyznanie się do fetyszu. Tak twórcy serwisu puszczają oko do szerokiego grona miłośników zapachu dobrej
literatury. Poczucie humoru stało się siłą napędową nietypowej formy promocji kultury czytania. Na łamach WąchamKsiążki.pl fani słowa pisanego dzielą się swoimi ulubionymi cytatami, odwołują się do znanych postaci książkowych, tworzą obrazki, będące ich komentarzem do ekranizacji i nowości wydawniczych.
- Dotychczas nie było miejsca, gdzie internauci mogliby opowiadać o książkach z przymrużeniem oka. Nasz serwis zapełnił tę lukę – tłumaczy Anna Matusewicz, pomysłodawca serwisu.
Pomysł chwycił. W bardzo krótkim czasie linki do WąchamKsiążki.pl zaczęły się pojawiać na facebooku i twitterze. Z treści serwisu korzystają m.in. biblioteki, blogerzy, wydawnictwa. O sile memów przekonaliśmy się już nieraz. Nawet duże firmy coraz częściej sięgają po treści generowane przez internautów, dzięki czemu łatwiej trafiają do przeciętnego użytkownika internetu. Być może memy o książkach przekonają także tych, co od książek stronią.
[image-browser playlist="" suggest=""]
[info]WąchamKsiążki.pl (www.wachamksiazki.pl) to serwis skierowany do czytelników zarówno książek drukowanych, jak i ebooków. W nietypowy sposób promuje kulturę czytania. Siłą napędową serwisu są treści dodawane przez jego użytkowników: cytaty, memy, zabawne komentarze.[/info]