Redakcja naEKRANIE.pl wybiera najlepsze seriale sezonu 2014/2015, który trwał od września 2014 roku do maja 2015 roku. Oto miejsce trzecie, na które trafiła kolejna już w naszym zestawieniu produkcja HBO – "Newsroom".
Wielu czytelników zapewne zaskoczy fakt, że w sumie mało popularna (gdzie tam jej do "
Game of Thrones" czy "
The Walking Dead"!) produkcja HBO, "
The Newsroom", trafiła na podium naszego zestawienia. Cóż, dla mnie również był to szok – dlaczego dopiero 3. miejsce?! To znaczy, że aż 2 seriale w minionym sezonie były lepsze? Wolne żarty.
"
The Newsroom" to serial specyficzny, trochę taka "
Game of Thrones", czyli dużo, dużo, dużo gadania, ale za to zero golizny, smoków, lodowych zombie i dekapitacji, choć akurat w ostatniej, 3. serii nie zabrakło naprawdę zaskakującej i poruszającej śmierci. Zamiast o Żelazny Tron walczy się tu zaś o duszę widzów telewizji, o jakość i misję samego medium.
Twórca serialu, Aaron Sorkin (ten pan od "
The Social Network") wziął na warsztat niezwykle trudny temat. Jego serial opisuje losy grupki dziennikarzy i realizatorów telewizyjnych tworzących program informacyjny dla pewnej fikcyjnej stacji. Na czele stoi gwiazda, Will McAvoy (wybitny Jeff Daniels), czyli taki amerykański Piotr Kraśko, a szyją, która kręci tą głową, jest wydawczyni Mackenzie MacHale. To ona zmusza zapatrzonego w słupki oglądalności McAvoya do porwania się z motyką na słońce i powrotu do tworzenia prawdziwego programu informacyjnego, w którym nie mówiłoby się na okrągło o „matkach Madzi”, ale poważnie podchodziło choćby do kwestii polityki i wyborów.
[video-browser playlist="714788" suggest=""]
W 3. sezonie, który zarazem był ostatnim, Sorkin swoich idealistów zmierzył z tematem dla dziennikarstwa kluczowym, czyli ochroną informatora. Jakie są jej granice? Czy dobro państwa powinno stać wyżej od prawa dziennikarza do nieujawniania źródła? Kluczową postacią jest tu McAvoy, a miarą wyczucia Sorkina jest fakt, że de facto nie udziela nam żadnej odpowiedzi, przedstawiając jedynie racje obu stron. Majstersztyk.
Drugim wątkiem jest rewolucja medialna, rola telewizji w erze internetu, przekształcenia mediów, które starają się być coraz bardziej rozrywkowe – i to rozegrane jest po mistrzowsku. Ciekawostką jest pojawianie się Kat Dennings w jednej z trzecioplanowych ról oraz fakt, że wiele, wiele tematów i spraw poruszanych w serialu jest analogicznych do tego, co mogliśmy obserwować nad Wisłą (tak, w Stanach też mieli „matkę Madzi”).
Finałowa seria to chyba jednak przede wszystkim wyraźny skręt w stronę życia osobistego bohaterów. Od początku byli ciekawi, zwłaszcza McAvoy i wspaniała Sloan Sabbith (doskonała Olivia Munn); od początku skupiano się nie tylko na ich pracy, ale także relacjach między nimi, jednakże w tym sezonie ktoś stwierdził, że teraz są już dobrymi znajomymi widzów, że można pozwolić sobie na odrobinę wątków, nazwijmy to, „ciepłych i sympatycznych”. I wypadło bardzo dobrze – tak, jak można się było spodziewać na finał.
Można tylko żałować, że serial tak wybitny jak "
The Newsroom" miał zaledwie 3 sezony, a na ostatnią serię składało się ledwie 6 odcinków. Wspaniałe dialogi, odwaga w doborze tematów, wyśmienite aktorstwo i bardzo dobrze skrojone postacie (Sloan!) czyniły tę produkcję naprawdę wyjątkową.
Dotychczasowy ranking najlepszych seriali sezonu 2014/2015 według naszej redakcji przedstawia się następująco:
3. "
The Newsroom"
4. "
Game of Thrones" (
uzasadnienie)
5. "
House of Cards" (
uzasadnienie)
6. "
Vikings" (
uzasadnienie)
7. "
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D." (
uzasadnienie)
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h