Hellfire (Z dna piekieł) – Dzwonnik z Notre Dame
The Hunchback of Notre Dame stworzony na podstawie powieści Victora Hugo do dziś uważany jest za jedną z mroczniejszych produkcji dla dzieci wyprodukowanych przez Disneya. Wszechobecny poważny ton oraz główne przesłanie o akceptacji drugiego człowieka rewelacyjnie obrazowane są w utworze Z dna piekieł bądź Hellfire w oryginale. Większość za najlepszą piosenkę złoczyńcy w Disneyu uznaje Przyjdzie czas Skazy z Króla Lwa, ale powiedziałbym, że monolog Frollo jest równie dobry, jak nie lepszy. Wizualia towarzyszące numerowi są stworzone prześwietnie, a z całości wręcz wylewa się ból i gniew głównego złego. W porównaniu do innych nagrań stworzonych na potrzeby disneyowskich adaptacji to jest bardzo dojrzałe i niedocenione, a polska wersja w wykonaniu Krzysztofa Gosztyły jest równie magiczna co angielska.Let It Go (Mam tę moc) – Kraina Lodu
Zestawienie najlepszych piosenek z filmów Disneya nie mogłoby obyć się bez przeboju, który cztery lata był wszędzie. I niezależnie, czy lubisz tę popową balladę, czy nie, i tak zapewne znasz na pamięć większość jej słów! W czasie premiery, jak i kilka miesięcy po niej, nie można było uniknąć Let It Go/Mam tę moc, ale czy kogoś to dziwi? Warsztat wokalny Idiny Menzel, aktorki Broadwayowskiej podkładającej głos pod królową Elsę, jest nie z tej ziemi i to głównie dzięki niemu oraz poprawnie wykonanej polskiej translacji dokonanej przez Katarzynę Łaskę motyw przewodni Frozen zdobył tak dużą popularność. Natychmiastowy klasyk, o którym jeszcze długo nie zapomnimy.Colors Of The Wind (Kolorowy wiatr) – Pocahontas
Są kawałki, przy których nie da się mówić o oryginalnej wersji, ponieważ polska jest tak dobra. Jednym z nich jest zdecydowanie Kolorowy wiatr z wydanego w 1995 roku Pocahontas. Bajka otrzymała mieszane recenzje, ale muzyka w nim jest na wręcz wybitnym poziomie. Jest coś takiego w głosie Edyty Górniak, co sprawiło, że Colors Of The Wind na zawsze będzie z nią utożsamiane. Całość brzmi delikatniej i bardziej emocjonalnie niż wydanie Judy Kuhn. Nie wspomnę już o momentach, w których wokalistka wchodzi w swoje wysokie rejestry, szczególnie w „czy wiesz czemu wilk tak wyje w księżycową noc?”. Czysta magia.One Of Us (Jeden z nas) – Król Lew 2
Zanim sięgniemy po chyba najbardziej rozpoznawalną w Polsce bajkę wyprodukowaną przez Disneya, przyjrzyjmy się jej kontynuacji. The: Simba's Pride Lion King II nie zdobył aż takiej popularności jak jego protoplasta, ale nie przeszkodziło to twórcom w nagraniu na potrzeby produkcji całkiem przyjemnych perełek. Taką jest One Of Us, chociaż tutaj podobnie jak w przypadku Kolorowego wiatru, o wiele lepsza jest wersja polska – Jeden z nas. Aktorzy dubbingowi wykonali kawał dobrej roboty, podkładając głosy pod chór zwierząt. Jest ona o wiele potężniejsza. Czuć od niej tę powagę sytuacji, w której znalazł się Kovu. Melodia utkwi wam w głowie na cały dzień.A Whole New World (Wspaniały świat) – Aladyn
Aladdin czaruje nie tylko klimatem baśni tysiąca i jednej nocy, ale również piosenkami. Moim faworytem spośród wszystkich nagranych na potrzebę filmu tytułów jest Wspaniały świat – duet pomiędzy Aladynem i Dżasminą. Damski i męski głos łączą się razem idealnie. Jedna z lepszych, jak nie najlepsza, miłosna ballada w katalogu Disneya i niezapomniany klasyk. Warto zauważyć, że to właśnie dzięki A Whole New World wytwórnia otrzymała w 1994 roku swoje pierwsze Grammy za piosenkę roku! Równie dobrym utworem z Aladyna jest Arabska Noc, od którego wszystko się zaczyna, ale to jednak romantyczny duet zasłużył na swoje miejsce w tym zestawieniu i to w obydwu wersjach językowych.
Strony:
- 1 (current)
- 2
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj