Marta Kisiel - Małe Licho i tajemnica Niebożątka

fantasy / dla dzieci / groza

Małe Licho i tajemnica Niebożątka to trochę zabawna, a trochę straszna historia o tym, że bycie innym wcale nie jest takie złe. Akcja tej książki przeznaczonej dla młodszych czytelników dzieje się w realiach znanych z serii Dożywocie. W pewnym starym, niesamowitym domu na uboczu, za wysokim ogrodzeniem, mieszka chłopiec imieniem Bożek, zwany też Niebożątkiem, który nigdy nie jest sam. Bo oprócz starej skrzyni ze skarbami i najfajniejszej mamy pod słońcem ma też najprawdziwszego anioła stróża… a pod jego łóżkiem mieszka potwór, który ciągle podkrada mu kapcie. Nadchodzi jednak dzień, kiedy Bożek musi wreszcie opuścić swój niezwykły dom i poznać lepiej świat po drugiej stronie ogrodzenia — świat bez szumu anielskich skrzydeł i uścisku potwornych macek. Tylko czy jest na to gotowy? I czy sam świat również jest gotowy na Bożka oraz wielką tajemnicę, jaką skrywa chłopiec?
Źródło: Wilga

Andrew Mayne - Naturalista

morderstwa / bestia / wyścig z czasem

Bohaterem Naturalisty jest profesor, który próbuje wyjaśnić serię brutalnych morderstw. By tego dokonać, czerpie z bogatej wiedzy z różnych dziedzin nauki. Musi się śpieszyć, bo sam może stać się kolejną ofiarą. Profesor biologii obliczeniowej Theo Cray widzi prawidłowości tam, gdzie inni widzą chaos. Pewnego dnia w lasach Montany zostają znalezione zmasakrowane zwłoki byłej studentki profesora. Wkrótce okazuje się, że ofiar jest więcej, a jedynym podejrzanym policji jest… niedźwiedź grizzly. Względnie sam profesor Cray. Mężczyzna postanawia więc wykorzystać całą swoją wiedzę i zawodową skrupulatność, żeby znaleźć zabójcę. Czerpie z biologii, antropologii, botaniki, statystyki i algorytmów komputerowych, aby zlokalizować kolejne ciała. Czy wykaże się większym sprytem niż jego przeciwnik, zanim sam stanie się ofiarą?
Źródło: W.A.B.

Terry Goodkind - Shroud of Eternity

fantasy / część serii / popularny autor

Całun nieśmiertelności to drugi tom serii Terry'ego Goodkinda zatytułowanej Kroniki Nicci, czyli spin-offu jego najsłynniejszego cyklu pt. Miecz prawdy. Potężna czarodziejka Nicci i jej towarzysze, pozbawiony daru czarodziej Nathan Rahl i młody Bannon Farmer, wyruszają w dalszą podróż. Kierując się zagadkowym proroctwem wiedźmy Red, zmierzają ku legendarnemu Ildakarowi, w którym czas przestał płynąć. Nathan ma nadzieję, że tamtejsi wielcy czarodzieje pomogą mu odzyskać dar. Osobliwe makabryczne znaki, jakie napotykają na swej drodze ku wspaniałemu miastu, stanowią jedynie przedsmak niewyobrażalnej grozy, jaka czeka na nich pod całunem nieśmiertelności.
Źródło: Rebis

Jason Schreier - Krew, pot i piksele

non-fiction / gry / proces tworzenia gier

Jason Schreier opisuje zawiły i niełatwy proces tworzenia gier wideo. Odsłania kulisy, wskazuje na pułapki czekające na deweloperów, czy relacje między twórcami i graczami. Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.
Źródło: SQN

Stephen Baxter - Proxima

początek serii / science fiction / kolonizacja

Pierwszy tom dylogii science fiction, która rozpoczyna się od nietypowej misji kolonizacyjnej na odległą planetę. To jednakże dopiero początek, bo z biegiem czasu bohaterowie natrafiają na tajemnicę, która można zmienić postrzeganie naszej roli we wszechświecie i pochodzenia inteligentnego życia. XXVII wiek. Przyszłość ludzkości w tej galaktyce wydaje się niemal nieograniczona… Są w niej setki milionów czerwonych karłów, które posiadają planety nadające się do zamieszkania przez ludzi. Taki właśnie jest świat Proxima Centauri. Dla ludzkości może oznaczać nadzieję na przetrwanie, bo toczące nieustanne wojny między sobą przeludnione kolonie na Marsie i Merkurym z pewnością tego nie gwarantują. Ale najpierw nowy świat musi zostać skolonizowany, a brakuje chętnych, by zostać osadnikiem. Wyprawa na surową planetę nie zapewni splendoru ani żadnych gratyfikacji, a oferuje tylko trud, samotność, pustkę… Yuri Jones wraz z tysiącem innych przymusowych kolonistów niebawem dowie się, jak to jest żyć w nieprzyjaznym pustynnym świecie, którego połowa skrywa się w wiecznej ciemności.
Źródło: Zysk i S-ka
Strony:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj